Propune-ți să faci fapte bune și după sărbători, prin acțiunile și gândurile tale. Nu este nevoie să cheltui bani sau să te agiți prea mult, ci doar să îți deschizi mintea și sufletul. Vei observa că, în jurul tău, sunt o mulțime de ocazii de a face fapte bune. Am ales 10 dintre cele mai simple exemple și îți propun și ție să le încerci.
1. Fii constructiv, nu negativ
De fiecare dată când simți nevoia să corectezi pe cineva sau când nu ești de acord cu părerea cuiva, gândește-te de două ori înainte să răspunzi. Sigur, cel mai simplu ar fi să îl iei pe „nu” în brațe sau să desființezi argumentele interlocutorului tău, într-un mod depreciativ. Este exact ce se întâmplă în rețelele de socializare, unde comentariile sunt atât de negativiste. Nu contribui la răspândirea ostilității, nici în lumea on-line, nici în viața reală. În loc să critici, explică de ce nu ești de acord și oferă soluții.
2. Găsește bucurie în ceea ce faci
O faptă bună pe care o poți face, atât față de tine, cât și față de colegii tăi de serviciu, este să găsești bucurie în activitatea ta. Bineînțeles că sunt momente în care nu vrei să vii la job sau nu ai chef sau ai nevoie de o vacanță, dar ideal ar fi ca acele situații să fie cât mai rare. Cel mai probabil, ți-ai ales să lucrezi într-un anumit domeniu pentru că te pasionează. Așa că, amintește-ți ce te-a entuziasmat la începutul carierei și caută acele motive și în ceea ce faci acum. Dacă ești mereu posomorât/ă, îți faci și ție rău (îți strici sănătatea, îți pierzi timpul, ratezi oportunități) și îți incomodezi și colegii de serviciu, care vor simți că nu se pot baza pe tine. Dacă nu te bucură nimic la locul de muncă, atunci ar fi cazul să îți cauți un job care te face fericit/ă. Pe eJobs.ro sigur găsești ceva care să ți se potrivească.
3. Împărtășește-ți cunoștințele
Cu siguranță, sunt lucruri la care te pricepi mai bine decât cei din jurul tău. Folosește-ți experiența dintr-un anumit domeniu pentru a-i învăța și pe cei care nu au lucrat suficient în aria respectivă. De exemplu, poți fi un mentor pentru un coleg nou din departamentul tău. Sau, dacă ai o idee care poate ajuta un proiect, împărtășește-o cu echipa.
4. Ascultă
Mai bine zis, ascultă activ. Când porți o conversație, acordă o atenție specială nevoilor interlocutorului tău – nu îl întrerupe, nu încerca să găsești soluții sau să oferi sfaturi, nu îți verifica telefonul. Fii prezent în discuție și ascultă mesajul din spatele vorbelor. Un prieten care îți povestește despre un necaz de-al său nu caută să îi oferi o rezolvare, ci doar vrea să știe că cineva îl înțelege și că îi este alături. Fii tu acel cineva.
5. Încurajează
Încurajează ideile frumoase ale oamenilor. Susține-le demersurile, fie prin implicare concretă, fie prin răspândirea mesajului. Uneori, chiar și un share pe Facebook este suficient. Când ai o cunoștință care aleargă la un maraton pentru o cauză nobilă, mergi să o susții. Sau, când un coleg de serviciu are o idee bună, pentru un proiect sau pentru optimizarea proceselor, dar se teme să o spună, încurajează-l să își spună părerea.
Mai mult pe cariera.ejobs.ro