Cu o audiență lunară de peste 90% din utilizatorii de internet din România, OLX anunță că 1.5 mil de utilizatori caută servicii. De la manichiuriste la profesori de meditații și meseriași, peste 80 de mii de anunțuri lunare pe binecunoscutul portal sunt de la prestatori locali de servicii.
În topul celor mai căutați profesioniști se numără, pe lângă meseriașii și constructorii, închirierile, reparațiile auto, IT și electrocasnice, serviciile de transport, organizatorii de evenimente, cursurile și meditațiile, cât și serviciile de curățenie și înfrumusețare.
Peste 2.200 de furnizori de servicii de înfrumusețare se află deja pe platformă punând anunțuri lunar, iar OLX Servicii își propune să sprijine dezvoltarea locală și să conecteze un număr mai mare de prestatori locali cu cei peste 14 milioane de posibili clienți.
Căutările mari pentru serviciile din industria de beauty nu sunt de mirare, dacă privim și valoarea în continuă creștere din ultimii 5 ani a pieței serviciilor de înfrumusețare. Proiecțiile specialiștilor arată creșteri mari în anii ce vor urma, chiar dacă pandemia a adus niște pierderii pentru toți tehnicienii manichiuriști, cosmeticienii, make-up artiștii și hair stiliștii.
”Feedbackul tehnicienilor de beauty care folosesc deja OLX pentru promovarea serviciilor este că notorietatea și simplitatea platformei este un avantaj pentru promovarea afacerii. Pentru a găsi aceiași clienți online, nu mai au nevoie de bugetul și complicațiile tehnice ale altor canale precum social media, ci doar de profilul afacerii lor pe OLX, pe care îl pot personaliza și actualiza oricând, chiar de pe telefon. Pentru că OLX este primul loc în care se caută servicii, afacerile locale primesc proiecte din zona de interes și pot oferta direct prin opțiunea chat & call” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Când vine vorba de găsirea rapidă a unui serviciu care îți rezolvă problemele, OLX este cel mai bun portal de căutări servicii din România.
”Găsești tot ce vrei și ce nu știai că vrei pe OLX Servicii, de la soluții convenționale sau creative pe orice nevoie a clienților.” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Prestatorii de servicii pot afla mai multe despre platforma OLX Servicii aici: https://business.olx.ro/servicii/.
Ce promite OLX Servicii afacerilor din industria de înfrumusețare
În ciuda creșterii pieței de servicii în România (cu 11% mai multe mici businessuri față de anul precedent), rapoartele arată că peste 13.000 de afaceri locale au întâmpinat dificultăți în ultimii doi ani. Printre problemele comune se numără lipsa vizibilității, atragerea de clienți și costurile ridicate ale publicității în social media.
Într-un context în care industria de beauty se confruntă cu o competiție acerbă, OLX Servicii oferă beneficii care îi ajută pe profesioniștii din beauty să se diferențieze pe piață și să atragă mai mulți clienți:
- Posibilitatea de a adăuga reclame mult mai simplu față de cele din social media, și statistici clare despre performanța lor
- Accesul la o sursă constantă de clienți noi, care preferă să-și aleagă furnizorul dintr-o listă de anunțuri
- Comunicarea în timp real cu clienții prin funcționalitatea de „Chat & call”
- O prezență online în câteva minute prin crearea paginii personalizate a afacerii, fără efortul de a avea un website clasic, dificil de actualizat
- Expunerea la o audiență extinsă, națională, cu o intenție clară de cumpărare, la un cost redus.
Industria de servicii de înfrumusețare devine din ce în ce mai competitivă, profesioniștii independenți confruntându-se fiind în competiție cu saloane cu o reputație mai bine stabilită. Astfel, orice avantaj în zona promovării serviciilor lor le poate aduce un extra de credibilitate ce se va transforma ușor într-un adaos la venituri.
OLX Servicii oferă soluții pentru toate aceste provocări, ajutând furnizorii de servicii să-și crească vizibilitatea și să atragă clienți noi. Ca răspuns la aceste dificultăți, OLX Servicii oferă câteva răspunsuri la întrebarea de ce orice afacere ar trebui sa fie prezentă acolo:
1. Cu câțiva euro lunar, tehnicienii de beauty au o alternativă mai eficientă ca timp și bani la reclamele pe social media, și înțeleg unde se duc banii lor
”Prestatorii înțeleg unde se duc banii lor – le oferim statistici clare de unde pot să își dezvolte strategia de business. Investițiile sunt minime, de la câțiva euro pe lună – o alternativă eficientă pentru bugete mici vs social media, cu care nu pot ține pasul în termeni de algoritmi și schimbări.” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX
Afacerile de înfrumusețare la început de drum operează de obicei cu bugete mici din care trebuie ca totul să funcționeze ca uns. Sau pentru acele one man shows, unde prestatorul se ocupă de tot de la promovare la execuție, fiecare leu contează.
Un anunț pe OLX garantează că milioane de utilizatori vor vedea serviciul oferit de prestator, iar filtrele din postarea unui anunț îi ajută pe prestatorii de servicii să ajungă exact la cei ce au nevoie de serviciul lor.
2. Clienții preferă listele de anunțuri pentru a-și alege un furnizor, și nu doresc să aștepte cotații – preferința pentru modelul de căutări OLX Servicii
”Peste 14 milioane de români caută ceva pe OLX, iar majoritatea preferă să aleagă ei furnizorul dintr-o listă de anunțuri, nu să aștepte cotațiile tehnicienilor de beauty.” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX
Profesioniștii din beauty nu au bugete de advertising și nici strategii de marketing cu acces la multe canale de promovare, așa că ajung să se bazeze pe recomandări ca formă principală de promovare, sau pe investiții în reclame plătite pe social media, din care nu înțeleg unde li s-au consumat bugetele.
Prin listarea în categoriile dedicate de servicii pe OLX, utilizatorii găsesc exact ce își doresc, iar prestatorii au un influx de clienți constant, care își manifestă interesul.
În mod tradițional, prestatorii din sectorul de servicii de înfrumusețare se bazează pe experiențele clienților și recomandările lor pentru promovare. Așa numita promovare din gură în gură, ce necesită o durată lungă de timp pentru a avea tracțiune.
În timpii morți, tehnicienii de beauty pot să se bazeze pe platforme de tip portal de căutări servicii, unde clienții vin activ spre ei.
3. Tehnicienii de beauty pot comunica în mod securizat și în timp real cu clienții
”Ca prestator de servicii pe OLX poți să discuți ușor cu cei interesați de serviciile tale și să menții încrederea clienților tăi” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Comunicarea instantă cu posibili și actuali clienți este esențială pentru a le oferi acestora cea mai bună experiență și pentru a-i convinge să se întoarcă atunci când au nevoie de același tip de servicii.
În special pentru profesioniștii din beauty, comunicarea rapidă și clară este un factor ce determină încrederea potențialei cliente și prin urmare decizia de a contracta sau nu serviciile puse la dispoziție.
Funcționalitatea de ”Chat & call” de pe platforma de business permite comunicarea criptată între prestator și client, păstrând confidențială identitate părților și facilitând încheierea unui contract de prestări servicii.
Fiind mereu pe fugă, tehnicienii de beauty au nevoie de o metodă simplă și eficientă de a contacta și răspunde clienților, iar funcționalitatea de ”Chat & call” îi ajută să rămână în mișcare și să ofere cea mai bună experiență clienților lor.
4. O prezență online în câteva minute pe OLX ce le economisește timp și bani furnizorilor
”Este mai ușor ca niciodată să îți creezi contul OLX, chiar de pe telefonul mobil, fără prea multe bătăi de cap” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Bugetul limitat al tehnicienilor din industria de înfrumusețare îi împiedică de multe ori pe aceștia din a-și creea websiteuri de e-commerce ce presupun o investiție inițială mare și cheltuieli la fiecare modificare.
Din fericire, pe OLX Servicii, profesioniștii din beauty nu își pierd timpul și banii cu modificării pe pagina lor de afacere. Procesul de înscriere pe OLX nu durează mai mult de 5 minute, iar eventualele modificări pot fi făcute chiar din aplicația de pe telefon. Astfel, prestatorii de servicii de beauty nu sunt întrerupți de sarcinile administrative pentru promovarea afacerii în timpul unei programări.
5. Expunerea la o audiență extinsă, națională, cu o intenție clară de cumpărare
”Acești 14 milioane de utilizatori români știu de ce au nevoie, iar folosirea OLX Servicii, cel mai popular portal de căutări din România le oferă soluția de care au nevoie, indiferent de cât de specifică este căutarea lor. Profesioniștii în beauty au doar de câștigat din postarea unor anunțuri și folosirea filtrelor OLX pentru a ajunge exact la clienții interesați de serviciile lor” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Algoritmul de căutare potrivește utilizatorii cu profesioniștii din industria de înfrumusețare în funcție de nevoi și de locație pentru a le oferi ambelor părți cea mai bună și profitabilă experiență. Ca rezultat, afacerile locale primesc proiecte pe care le pot realiza fără probleme, iar utilizatorii au parte de un marketplace competitiv plin de profesioniști.
Acest algoritm este o unealtă extraordinară în special când vine vorba de promovarea unor servicii nișate, sau disponibile pe o perioadă scurtă de timp. În lumea serviciilor de beauty sunt bine cunoscute perioadele de cerere crescută (perioadele dinaintea sărbătorilor, perioada balurilor școlare și a banchetelor, sau sezon nunților).
Prestatorii de servicii de înfrumusețare se folosesc de puterea algortimului OLX Servicii și își cresc clientela chiar în aceste perioade foarte agitate prin promovarea anunțurilor care targetează exact o sărbătoare/ ocazie specială potrivită sezonului.
Prin folosirea la maxim a filtrelor OLX la promovarea anunțurilor, tehnicienii de beauty reușesc să găsească exact clienții ale căror programări care se potrivesc perfect în programul lor încărcat. În acest fel, un prestator de servicii din industria de înfrumusețare poate să adauge cel puțin o lucrare extra pe lună, fără a-și decala restul programărilor.
Potențialul OLX Servicii de a atrage clienți noi
Pentru micii întreprinzători din sectorul de servicii de beauty care se confruntă cu schimbările drastice din spațiul economic românesc, OLX Servicii este o cale spre dezvoltare ușoară și fără riscuri, pentru care nu trebuie să-și dedice timp să o învețe, așa cum o fac încercând să se promoveze singuri în online cu ajutorul a numeroase tactici de promovare.
Având la îndemână o audiență interesată de peste 14 milioane de români, profesioniștii din construcții, beauty, reparații, organizare de evenimente și zeci de alte categorii de servicii, au un spațiu dedicat pentru a-și demonstra valoarea, pentru a câștiga clienți, și pentru a-și reduce costurile de marketing necesare activității lor. Categoriile de servicii ce intră sub umbrela de servicii de înfrumusețare pot fi văzute mai jos:
”Scoatem în evidență talentele locale, iar prin aceste funcționalități promovăm și facilităm munca prestatorilor profesioniști, încurajând un mediu competitiv unde cei mai buni antreprenori români pot crește, indiferent de cât de mici sunt la înscrierea pe platformă.” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Profesioniștii își pot crea un cont pe https://www.olx.ro/ pentru a începe creșterea afacerii lor prin anunțuri. Platforma susține de asemenea un program de educație pentru antreprenori prin Academia de Business, un loc cu resurse gratuite utile oricărui business de servicii.
Ultima modificare mai 30, 2023 9:00 am