(P) Tânără antreprenoare? Iată cum poți să-ți promovezi afacerea!

.

În calitate de tânără antreprenoare poate dura ani de zile până să-ți descoperi stilul de management potrivit. Obstacolele sunt inevitabile, viața ta va fi lipsită de echilibru o bună perioadă de timp, trebuie să rezolvi o mulțime de probleme sau să-ți alegi cu atenție partenerii corecți. Indiferent cât de bine plănuiești totul, întotdeauna apar și surprize, așa că e important să te înarmezi cu răbdare. Există, totuși, o componentă esențială a planului tău de afaceri care nu suportă amânare, lipsă de interes sau greșeli: marketingul. Chiar dacă ești la început de drum și mai ai multe de învățat despre lumea afacerilor, e imperios necesar să pui la punct strategii de marketing eficiente care să conducă la creșterea business-ului tău. Iată câteva modalități de promovare ce îți pot fi de ajutor:

Mizează pe conținutul de calitate

Femeile sunt deosebit de creative, așa că te poți folosi de calitățile tale ca să ajungi mai repede la publicul țintă. Content marketingul reprezintă o abordare permisivă, prin care poți să construiești o relație de lungă durată cu clienții dacă îi oferi valoare și îl convingi să cumpere de la tine în locul concurenței. Cel mai simplu mod prin care poți face asta este prin intermediul unui blog. Dacă ai investit deja într-un website pentru afacerea ta, începe să postezi regulat articole și alte tipuri de conținut pe pagina de blog. Ai grijă să dezvolți materiale utile și relevante pentru domeniul tău de activitate și să explorezi cât mai mult din subiectele de interes care se învârt în jurul profilului afacerii tale.

Optimizează site-ul pentru motoarele de căutare

SEO, poate că acest cuvânt a ajuns și la urechile tale odată ce ai intrat în lumea antreprenoriatului. Ca să elucidăm misterul, este vorba de prescurtarea expresiei search engine optimization. Să presupunem că ai un magazin online unde vinzi articole vestimentare sau bijuterii handmade. SEO presupune să faci un research pentru a vedea care sunt cele mai căutate cuvinte de către publicul tău țintă și să le încorporezi pe platforma ta. În momentul în care utilizatorii vor căuta cuvintele cheie, care au legătură cu produsele sau serviciile pe care le oferi, motoarele de căutare precum Google vor poziționa website-ul tău printre primele rezultate cu pagini ce oferă informații relevante. Conținutul de calitate este strâns legat de optimizarea SEO, așa că ia în considerare abordarea ambelor strategii de marketing.

Promovează afacerea pe rețelele sociale

Platforme precum Facebook, Instagram sau Twitter îți oferă marea oportunitate de a ajunge foarte ușor la audiența ta. Totuși, trebuie să știi că oamenii trec cu vederea foarte rapid postările plictisitoare, de aceea trebuie să creezi conținut de calitate, ce are potențial să devină viral. Folosește fotografii profesioniste de fiecare dată când realizezi o campanie de promovare pe rețele sociale și ai grijă să fii prezentă tot timpul acolo, în adevăratul sens al cuvântului. În prezent, dacă ai un business online, în special, este esențial să interacționezi cu clienții tăi pe rețele sociale și să le răspunzi la întrebări sau comentarii. În funcție de bugetul alocat marketingului este indicat să faci și campanii de publicitate plătite, bazate pe standarde demografice, interese și comportamente ca să poți fi sigură că vei ieși în evidență.

Trimite comunicate de presă

 Deși mulți ar putea crede că presa și-a pierdut din importanță, amintește-ți că aproape toate publicațiile sunt prezente și online sau poate doar în mediul virtual. Prin urmare, dacă abia ai intrat pe piață și vrei să aduci în atenția publicului ideea ta deosebită de business, creează un comunicat de presă. Poți face acest lucru oricând lansezi un nou produs sau serviciu ori în momentul în care organizezi un eveniment important. Practic, orice activitate internă se poate transforma într-un comunicat de presă, așa că nu pierde din vedere această metodă simplă de promovare.

Networking

Atunci când ești la început de drum, orice recomandare este binevenită. Încearcă să-ți faci afacerea cunoscută în cercul tău de prieteni ca să te asiguri că aceștia vor menționa despre produsele sau serviciile companiei tale altor oameni, participă la conferințe și evenimente de profil, fii prezentă pe forumuri, grupuri și diverse comunități. Cu cât îți creezi mai multe relații cu atât ai mai multe șanse ca business-ul tău să devină cunoscut.

Chiar dacă nu ai prea multă experiență în afaceri poți folosi o mulțime de metode pentru promovarea afacerii tale. Unele dintre ele sunt gratuite sau presupun costuri reduse, ceea ce înseamnă că ai posibilitatea de a combina mai multe strategii de marketing ca să te asiguri că rata de succes va fi destul de mare.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton