Trăind în era tehnologiei și fiind într-o continuă dorință către evoluție, accelerată cu precădere de anul 2020, oamenii tind să pună tot mai mult accent pe starea lor de bine reflectată atât în interior cat și în exterior. În acest context, în România în ultimii ani, industria de chirurgie plastică a înflorit considerabil, depășind astfel pragul de 130 de milioane de euro.
Interesul pentru tratamentele estetice pare să fie unul în creştere chiar şi în contextul pandemiei pe care o traversăm. Aceasta tendință vine din faptul că oamenii se preocupă din ce în ce mai mult de starea lor de bine, iar investiția în propria persoana oferă stabilitate, crește stima de sine și calitatea vieții.
“Dezvoltarea personală poate îmbrăca multe forme, iar felul în care arătam stă la baza personalității noastre. Cât suntem de împăcați cu propria persoană, fizic, emoțional, intelectual se vede în tot ceea ce facem. Am văzut cazuri în care o mică schimbare în aspectul fizic, de exemplu o ușoară rinoplastie, poate transforma atitudinea față de sine și față de lumea din jur. Echipa noastră de medici susține aceste transformări asumate, care îmbunătățesc calitatea vieții unei persoane.”- declară Valentin Burada
Adaptându-se la cerințele pieței și interesul crescut pentru intervenții estetice, mai mult sau mai puțin invazive, Swiss s-a adaptat și a inovat, investind 2 milioane de euro în aparatură, dintre care 1,2 milioane de euro au fost direcţionaţi într-o nouă clinică, high-tech, iar restul, într-un bloc operator inaugurat în luna octombrie. Blocul operator este completat de saloane pentru spitalizare, cu un design modern, iar primele intervenţii chirurgicale au fost deja efectuate începând cu luna octombrie a acestui an.
Chirurgia plastică se numără printre industriile cu o creștere masivă în România, și nu numai, în ultimii zece ani. Astfel, reiese dintr-un studiu realizat la nivel global, că numărul procedurilor non-chirurgicale a crescut de mai mult de patru ori din 1997 până în prezent. Procedurile cu o cerere vizibilă sunt utilizarea botoxului ce a crescut de peste șase ori și estomparea ridurilor care a cunoscut un avans important.
Și nu toate aceste intervenții sunt efectuate în rândul femeilor. Circa 10% dintre pacienţi sunt bărbaţi, ceea ce înseamnă o dublare a cererii pentru acest segment, așa cum reiese din statisticile Swiss pentru acest an.
Dacă în urmă cu câțiva ani, bărbații erau mai reținuti în a accesa astfel de servicii, numărul celor care încearcă măcar o data o procedură estetică a crescut foarte mult. De aici decizia naturală a clinicii de a customiza acest tip de servicii pentru bărbați. Customizarea serviciilor este rezultatul concluziei că deși anatomia pare similară la bărbați și femei, se pare că musculatura bărbaților implică o abordare diferită pentru rezultate bune și cât mai puțin disconfort.
Atitudinea masculină față de tratamentele cosmetice, dietă și produsele de ingrijire a pielii cât și chirurgie și cosmetica estetică s-a schimbat din nevoia de a păstra aspectul tânăr și dinamic pentru cât mai mult timp dar și din dorința de a menține o condiție fizică excelentă. Astfel, chirurgia estetică a devenit populară printre bărbații cu vârste cuprinse între 30 și 60 de ani. Odată cu înaintarea în vârstă, domnii caută proceduri pentru față și mai apoi, zona abdominală. Spre deosebire de femei, care încep de la 25-30 de ani să apeleze la retușuri precum corecția pleoapelor și a ridurilor, bărbații încep să se preocupe de apariția ridurilor abia la 30 – 45 de ani.
Până la vârsta de 30 de ani, bărbații sunt interesați de tratarea problemelor acneice și de îndepărtarea pilozității nedorite. După această vârsta caută și ei estomparea ridurilor, dar și proceduri pentru stimularea creșterii părului. Odată cu înaintarea în vârstă, apare o nouă problemă – creșterea în greutate, astfel încât liposucția și abdominoplastia sunt puse pe lista de opțiuni.
Printre procedurile de interes pentru bărbați se regăsesc și hiperhidroza – pentru controlul transpirației excesive, estomparea cearcănelor sau a șanțurilor nazogeniene, respectiv a ridurilor oblice formate de o parte și de alta a gurii și rinocorecția cu acid hialuronic. Procedura este una non-chirurgicală și ajută la remodelarea nasului cu ajutorul substanțelor injectabile a țesuturilor moi.
Așadar, aspectul fizic este și va fi în continuare un aspect prioritar pentru oameni, indiferent de ocupație, preocupări sau venit, iar segmentul dedicat bărbaților pare a fi abia la început.
Swiss Clinics se numără printre lliderii de piață în această industrie, o companie românească fondată de Valentin Burada, ce are alături o echipă multidisciplinară ce a crescut exponențial în cei 5 ani de activitate, cu o echipă de 20 de medici specialişti în dermatologie şi chirurgie plastică şi estetică. Swiss a transformat viețile a peste 30.000 de paciente, acoperind întreaga paletă de specialităţi necesare esteticii: chirurgie plastică, dermatologie, chirurgie buco-maxilo-facială, stomatologie şi estetică dentară.