(P) Cum să menții un brand puternic în pandemie?

.

În luna femeilor, am vorbit cu Nicoleta Scarlat, Gabriela Boldeanu și Mariana Mayer, femeile care reprezintă pilonii de bază ai brandului Eisberg, despre provocările și frumusețile pe care celebrul brand de mixuri delicioase de salate le aduce în viața lor.

Dacă ești un fan al salatelor, cele de la Eisberg nu pot fi ratate. În tot soiul de combinații inedite, ele sunt un acompaniament delicios pentru mâncărurile tale preferate sau pot servi drept bază pentru un fel principal sănătos –posibilitățile sunt nenumărate și pot fi adaptate în funcție de preferințele fiecărui consumator, fie el vegan, vegetarian sau carnivor. Dar care e rețeta de succes din spatele brandului pe care îl găsești pe rafturile celor mai mari supermarketuri din țară?

Nicoleta Scarlat, Gabriela Boldeanu și Mariana Mayer ne-au vorbit în detaliu despre lecțiile de business pe care le-au învățat sub egida brandului Eisberg, despre ce au învățat unele de la altele, dar și despre modurile în care pandemia afectează un asemenea brand.

(P) Cum să menții un brand puternic în pandemie?

NICOLETA SCARLAT 

Director Vânzări la Eisberg

Când privește înapoi la prima întâlnire pe care a avut-o cu un client, Nicoleta recunoaște că se simțea la fel de pregătită precum planta de plastic din interior. „A fost groaznic“, admite ea. Acum însă nu o mai surprinde nimic când vine vorba de întrebările clienților și ale consumatorilor.

Momentul-cheie din evoluția ei profesională la Eisberg este acela când un furnizor îi explica unei foste colege de la departamentul de calitate că, dacă terenul și vremea sunt bune, atunci și recolta va fi bogată. Însă replica pe care a oferit-o colega ei este cea pe care și-o amintește clar: „Pe astea le poate face toată lumea, provocarea este să faci recoltă bună din  «ingrediente» mai puțin fericite“.

În parcursul ei profesional a învățat multe de la oamenii cu care lucrează. O lecție foarte importantă a primit-o chiar de la Gabriela Boldeanu, care este Quality Manager la Eisberg. „Nici nu gândeam cât de importantă este igiena într-o bucătărie până să discutăm la rece cu Gabriela“, spune Nicoleta. „Bine, Gabriela redefinește spălatul pe mâini.“  

În pofida pandemiei de COVID-19, brandul Eisberg reușește să rămână în picioare. Nicoleta spune că, în mod neașteptat, această criză în care ne aflăm cu toții a adus un element pozitiv afacerii: „Când vine vorba de alimentație publică, visul meu a fost să fim judecați, cu toții, după aceeași măsură. Cam asta a adus pandemia bun pentru noi. Sper doar ca efectul să nu fie unul efemer“. 

Care este secretul rezistenței Eisberg în acest vremuri, în care instabilitatea joburilor este o realitate la nivel global? „Managementul a preluat rigurozitatea elvețiană și a aplicat-o cu o pasiune și cu un entuziasm pur românesc“, explică Nicoleta. „E un rezultat bun.“ 

(P) Cum să menții un brand puternic în pandemie?

GABRIELA BOLDEANU 

Quality Manager la Eisberg

Când a ajuns la Eisberg, Gabriela se temea că munca ei va fi ignorată și compromisă, cum fusese cazul în trecut, în alte locuri unde a mai lucrat. Apoi, pe măsură ce timpul a trecut, ea și-a dat seama că nu este cazul – ba mai mult, că se află acolo unde își dorește.

Unul dintre momentele pe care le consideră definitorii în cariera ei este cel când a reușit să implementeze un standard de siguranță a alimentului mai riguros decât recomandările care existau la acea vreme în industrie: „În 2006, la început, trebuia să pregătesc un nou standard de siguranță a alimentului, standard despre care nu prea știam în România. Ca reper în timp, HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points) a devenit obligație legală prin 2007, odată cu aderarea la UE, dar Eisberg îl folosea, certificat vorbind, din 2005“.

Anii petrecuți la Eisberg nu au trecut fără să își lase amprenta asupra educației profesionale a Gabrielei. „Am învățat despre comunicare, flexibilitate, colegialitate”, povestește ea cu recunoștință. „Sunt capitole la care eram… sub «buget».“

Asemeni Nicoletei, și Gabriela a văzut dincolo de dezavantajele aduse de pandemie businessului și a recunoscut că există și o parte bună în toată situația, care a permis brandului să își demonstreze reziliența pe piață: „Seriozitatea – am putut demonstra că, indiferent care e situația, ne ținem de cuvânt în ceea ce facem. Cred că asta face consumatorul să ne cumpere.“ 

Gabriela crede că secretul Eisberg în fața situației actuale constă în modul prin care Eisberg se consolidează, și anume „prin educație, prin schimb de experiență“. „Nu doar managerii, dar toți colegii care vor să învețe ceva nou“, conchide ea.

(P) Cum să menții un brand puternic în pandemie?

MARIANA MAYER 

Manager Producție la Eisberg

Mariana era convinsă că nu poate face față noului job când l-a primit, pentru că primea o poziție în care predecesorii ei nu au stat foarte mult – așadar teama că nu ar putea rezista mult acolo părea, la acel moment, una justificată. „A fost cam ca prim-miniștrii României în intervalul 2015-2021…“, glumește ea când își aduce aminte de acel moment.

Timpul i-a demonstrat însă că temerile de la acea vreme au fost în zadar. Ea este însă convinsă că momentul-cheie al parcursului ei profesional la Eisberg este acela din 2008, când a primit funcția de manager de producție. „Nu am cum să uit asta”, admite ea. „Lucrul cu oamenii mi-a schimbat viața.“

Experiența i-a arătat că, atunci când lucrezi cu mai mulți oameni în echipă, este esențial să rămâi fidelă principiilor tale – până într-un punct. „Am învățat că nu trebuie să cedezi presiunilor puse pe principiile tale, că trebuie să le aperi, dar nu într-o prostie“, a explicat ea.

În aceste vremuri incerte, motivele pentru care Eisberg rămâne o companie atât de puternică în România sunt mai multe, după cum au arătat Nicoleta și Gabriela. Mariana crede că unul dintre aceste motive este comunicarea eficientă din interiorul companiei: „Toate deciziile luate, toate investițiile și, mai ales, toate rezultatele sunt explicate pe înțelesul tuturor. Și oamenii care poate doar trec – sau au trecut – prin Eisberg știu că ți se explică până când înțelegi“.

În 2021, Mariana crede că gusturile românilor în materie de salate s-au schimbat puțin, în sensul că aceștia vor mai multă diversitate și complexitate – așadar lucrează deja la noi rețete.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton