Existența problemelor de sănătatemintală este o realitate curentăcare nu trebuie ignorată. Tulburările de acest ordin iau diverse forme, de la cele ușor tratabile precum lipsastimei de sine, emotivitatea, hiperactivitate și deficitul de atenție la unele severe precum depresia clinicăsau anxietatea. Societateacontemporană a asimilat această realitate și a progresat semnificativ în abordarea și tratarea lor. Preocuparea pentru asigurarea unui psihic sănătossemanifestă, în mod ideal, odată cu grija pentru educație.
Pentru o armonioasă dezvoltare intelectualășisocială, copiii au nevoie de un mediu încareprevaleazăbunăvoința, înțelegerea, toleranțași respectul. Înlipsa acestor valori, adevărate virtuți indispensabile, maturizarea lor vacunoaște obstacole și deficiențe care riscăsădetermine o formare nefericită a personalității. Alături de părinți, pedagogii sunt responsabili pentru crearea unui astfel de spațiu, prezența lor zilnicășiinfluența lor aproape constantă devenind nu doar un factor semnificativ al procesului de educare intelectuală, ciînsuși pivotul educării sociale și morale.
Mayflower Centre, centru de predare a limbii engleze, considerăcăînvățarea nu se poate desfășuradecâtîntr-un mediu agreabil încare copiii se simtînsiguranțășiîși pot exprima, nestingherit, ideile. Astfel, respectul mutual se cultivă, aici, prinîncurajarea polemicilor, atâttimpcât elevii suntpregătițiși dornici de a-șiargumentapoziția, recurgândla un ton civilizat.
De asemenea, este încurajat un robust spirit de competițiecaresubliniazăimportanțaparticipăriiși a efortului depus, în detrimentul principiului “Pets win prizes” potrivit căruiasimpla participare presupune câștigarea unui premiu. O astfel de acțiune ar produce o generație de adulțitimorați, vulnerabili și incapabili de a seconfrunta cu realitățilevieții. Or, unul dintre obiectivele esențiale ale echipei noastre este asigurareadezvoltării persoanei sociale a copilului, pregătindu-l pentru perspectiva unei societăți deloc lipsite de probleme, tulburăriși conflicte. Greșelile, element organic al procesului de învățareși de afirmare a personalității, nu sunt supuse criticii dure. Ele sunt acceptate, atâttimpcâtîndeamnălareflecțieșialimentează dialogul cu colegii și cu profesorul, în scopul determinării cauzei și al îndreptării lor.
Realizărileindividualesunt stimulate în mod special la Mayflower Centre, deoarece apreciem efortul, recunoscându-i importanța. Deși nu toți elevii vor atinge același nivel de competență, progresul unui copil cu un nivel inferior de cunoștințeșiabilități poate fimai semnificativ decât cel al unui coleg careseremarcăprincalitățiintelectuale superioare. Aceastădinamicăconsolidează natural ambițiaconstructivășidorința de afirmare.
Un alt factor importantîlreprezintă liantul social caresecreeazășicultivăîn cadrul comunității de la Mayflower Centre. Lucrândîn grupe restrânse (6-8 cursanți) șiacceptând colaborarea înechipa, elevii pot lega prietenii care se întreținșiînafaraspațiului oferit de centrul nostru.