(P) Cum ne poate ajută limba engleză să ne îmbunătățim sănătatea mintală

.

Existența problemelor de sănătate mintală este o realitate curentă care nu trebuie ignorată. Tulburările de acest ordin iau diverse forme, de la cele ușor tratabile precum lipsa stimei de sine, emotivitatea, hiperactivitate și deficitul de atenție la unele severe precum depresia clinică sau anxietatea. Societatea contemporană a asimilat această realitate și a progresat semnificativ în abordarea și tratarea lor. Preocuparea pentru asigurarea unui psihic sănătos se manifestă, în mod ideal, odată cu grija pentru educație.

Pentru o armonioasă dezvoltare intelectuală și socială, copiii au nevoie de un mediu în care prevalează bunăvoința, înțelegerea, toleranța și respectul. În lipsa acestor valori, adevărate virtuți indispensabile, maturizarea lor va cunoaște obstacole și deficiențe care riscă determine o formare nefericităpersonalității. Alături de părinți, pedagogii sunt responsabili pentru crearea unui astfel de spațiu, prezența lor zilnică și influența lor aproape constantă devenind nu doar un factor semnificativ al procesului de educare intelectuală, ci însuși pivotul educării sociale și morale.

Mayflower Centre, centru de predare a limbii engleze, consideră învățarea nu se poate desfășura decât într-un mediu agreabil în care copiii se simt în siguranță și își pot exprima, nestingherit, ideile.  Astfel, respectul mutual se cultivă, aici, prin încurajarea polemicilor, atât timp cât elevii sunt pregătiți și dornici de a-și argumenta poziția, recurgând la un ton civilizat.

De asemenea, este încurajat un robust spirit de competiție care subliniază importanța participării și a efortului depus, în detrimentul principiului “Pets win prizes” potrivit căruia simpla participare presupune câștigarea unui premiu. O astfel de acțiune ar produce o generație de adulți timorați, vulnerabili și incapabili de a se confrunta cu realitățile vieții. Or, unul dintre obiectivele esențiale ale echipei noastre este asigurarea dezvoltării persoanei sociale a copilului, pregătindu-l pentru perspectiva unei societăți deloc lipsite de probleme, tulburări și conflicte. Greșelile, element organic al procesului de învățare și de afirmare a personalității, nu sunt supuse criticii dure. Ele sunt acceptate, atât timp cât îndeamnă la reflecție și alimentează dialogul cu colegii și cu profesorul, în scopul determinării cauzei și al îndreptării lor.

Realizările individuale sunt stimulate în mod special la Mayflower Centre, deoarece apreciem efortul, recunoscându-i importanța. Deși nu toți elevii vor atinge același nivel de competență, progresul unui copil cu un nivel inferior de cunoștințe și abilități poate fi mai semnificativ decât cel al unui coleg care se remarcă prin calități intelectuale superioare. Această dinamică consolidează natural ambiția constructivă și dorința de afirmare.

Un alt factor important îl reprezintă liantul social care se creează și cultivă în cadrul comunității de la Mayflower Centre. Lucrând în grupe restrânse (6-8 cursanți) și acceptând colaborarea în echipa, elevii pot lega prietenii care se întrețin și în afara spațiului oferit de centrul nostru.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton