Orice domeniu de activitate presupune multă muncă și implicare dacă îți dorești să obții performanță și rezultate pozitive. Însă drumul spre succes nu este presărat doar cu evenimente plăcute și urmări favorabile, ci pot apărea și situații de criză, tensiuni și eșecuri pe care trebuie să le gestionezi cu atenție.
În marketing, momentele de criză pot fi întâlnite în diferite situații, ori că strategia pe care ai implementat-o nu a dat roade, ori campaniile create nu au adus rezultatele dorite, ori nu mai ai suficiente resurse creative care să contribuie la creșterea companiei. Dar cum poți depăși astfel de momente? Află mai jos ce trebuie să faci pentru a gestiona corect problemele de la locul de muncă.
Relaxează-te și gândește-te la rece
Tocmai ai gafat-o la locul de muncă, iar șefii pun presiune pe tine și nu mai ai control asupra situației? Primul pas pe care trebuie să-l faci este să te relaxezi și să gândeșți limpede problema pe care o întâmpini. Atunci când lucrezi într-o agenție de marketing sau într-o companie care deține departament de marketing, te poți confruntă cu situația în care ai pus în practică o strategie de marketing nepotrivită pentru brandul respectiv.
Acest lucru poate crea conflicte cu patronii sau clienții, care pot duce chiar și la concediere, însă trebuie să tratezi situația ca atare și să-ți asumi eșecul. De multe ori această abordare îți poate aduce beneficii și înțelegere din partea conducătorilor. Soluția potrivită pentru ține, că angajat, este să gândești pozitiv și să cauți variante optime de a rezolva problema. Analizeaz-o din toate unghiurile și fii stăpân pe propria persoană.
Odihnește-te și încearcă să înveți din greșeli
Marketing-ul este un domeniu care necesită învățare continuă, pentru că apar constant lucruri și tendințe noi. Pentru că o campanie pe Facebook să îți aducă rezultatele la care te aștepți o agenție de marketing online te poate ajuta la implementarea acesteia. Totuși, dacă vrei să te ocupi singură de promovare și nu îți iese din prima, nu-ți pierde încrederea în abilitățile pe care le ai. Încearcă să afli unde ai greșit și cum ai putea să îți îmbunătățeșți cunoștințele, pentru că la viitoarele task-uri să nu mai întâmpini dificultăți. Atunci când simți că ești depășit de situație și nu mai știi cum să faci să progresezi, ia o pauză de la activitățile profesionale și adună-ți gândurile.
Ai încredere în ține și în ceea ce faci
Munca de zi cu zi în marketing presupune multă cercetare, crearea unor reclame atractive, discuții cu clienții sau implementarea unor strategii noi. În momentul în care treci printr-un moment dificil și nu mai ai idei creative, ai tendința de a crede că nu ești bun pentru jobul pe care-l ai sau că nu-ti faci treaba așa cum trebuie. Încrederea în propria persoană îți poate da motive să continui să dezvolți ceea ce știi să faci și este important să fii sigur pe calitățile tale. În viață profesională există și momente în care nu mai ai inspirație sau nivelul de implicare scade, însă acest lucru nu înseamnă că nu ești potrivit pentru locul de muncă sau că nu ești pe drumul cel bun.
Comunica cu cei din jurul tău
Este inevitabil că la un loc de muncă să nu apară și probleme, însă este important felul în care acestea sunt gestionate. Răbdarea și comunicarea directă pot rezolva chiar și cele mai dificile situații, indiferent de domeniul de activitate în care profesezi. Discuta cu șefii sau colegii tăi greșeală pe care ai făcut-o sau momentul prin care treci pentru că aceștia să te înțeleagă și să te poată ajuta.