Orice domeniu de activitate presupune multă muncă și implicare dacă îți dorești să obții performanță și rezultate pozitive. Însă drumul spre succes nu este presărat doar cu evenimente plăcute și urmări favorabile, ci pot apărea și situații de criză, tensiuni și eșecuri pe care trebuie să le gestionezi cu atenție.
În marketing, momentele de criză pot fi întâlnite în diferite situații, ori că strategia pe care ai implementat-o nu a dat roade, ori campaniile create nu au adus rezultatele dorite, ori nu mai ai suficiente resurse creative care să contribuie la creșterea companiei. Dar cum poți depăși astfel de momente? Află mai jos ce trebuie să faci pentru a gestiona corect problemele de la locul de muncă.
Relaxează-te și gândește-te la rece
Tocmai ai gafat-o la locul de muncă, iar șefii pun presiune pe tine și nu mai ai control asupra situației? Primul pas pe care trebuie să-l faci este să te relaxezi și să gândeșți limpede problema pe care o întâmpini. Atunci când lucrezi într-o agenție de marketing sau într-o companie care deține departament de marketing, te poți confruntă cu situația în care ai pus în practică o strategie de marketing nepotrivită pentru brandul respectiv.
Acest lucru poate crea conflicte cu patronii sau clienții, care pot duce chiar și la concediere, însă trebuie să tratezi situația ca atare și să-ți asumi eșecul. De multe ori această abordare îți poate aduce beneficii și înțelegere din partea conducătorilor. Soluția potrivită pentru ține, că angajat, este să gândești pozitiv și să cauți variante optime de a rezolva problema. Analizeaz-o din toate unghiurile și fii stăpân pe propria persoană.
Marketing-ul este un domeniu carenecesităînvățarecontinuă, pentru căapar constant lucruri șitendințe noi. Pentru că o campanie pe Facebooksăîțiaducă rezultatele la care teaștepți o agenție de marketing online te poate ajuta la implementarea acesteia. Totuși, dacă vrei să te ocupi singură de promovare și nu îți iese dinprima, nu-ți pierde încredereaînabilitățile pe care le ai. Încearcăsă afli unde ai greșitși cum ai puteasăîțiîmbunătățeșțicunoștințele, pentru că la viitoarele task-urisă nu maiîntâmpinidificultăți. Atunci cândsimțicăeștidepășit de situațieși nu mai știi cum să faci să progresezi, ia o pauză de la activitățile profesionale șiadună-ți gândurile.
Aiîncredereînțineșiîn ceea ce faci
Munca de zi cu zi înmarketing presupune multă cercetare, crearea unor reclame atractive, discuții cu cliențiisau implementarea unor strategii noi. În momentul încare treci printr-un moment dificil și nu maiai idei creative, ai tendința de a crede că nu ești bun pentru jobul pe care-l ai sau că nu-ti faci treabaașa cum trebuie. Încredereaîn propria persoanăîți poate da motive săcontinuisădezvolți ceea ce știisă faci și este importantsă fii sigur pe calitățile tale. Înviațăprofesionalăexistăși momente în care nu mai ai inspirație sau nivelul de implicare scade, însă acest lucru nu înseamnăcă nu ești potrivit pentru locul de muncă sau că nu ești pe drumul cel bun.
Este inevitabil căla un loc de muncăsă nu aparăși probleme, însă este important felul încareacesteasunt gestionate. Răbdareași comunicarea directă pot rezolva chiar și cele mai dificile situații, indiferent de domeniul de activitate în care profesezi. Discuta cu șefiisau colegii tăigreșeală pe care aifăcut-o sau momentul prin care treci pentru căaceștiasăteînțeleagășisă te poatăajuta.