În general, clienții sunt mult mai relaxați în timpul sejurului, dacă se pot odihni într-o cameră de hotel igienizată corespunzător. Tocmai de aceea, antreprenorii care dețin un business în domeniul hotelier ar trebui să țină cont de acest aspect și să își încurajeze personalul să urmeze câteva reguli stricte de igienă, astfel încât fiecare cameră să fie curățată corespunzător. Așa că iată care sunt pașii care ar trebui urmați și ce produse ar trebui folosite pentru igienizarea eficientă a camerelor de hotel.
Verificarea camerei
Înainte de a începe curățenia într-o cameră de hotel sau de pensiune este necesar ca personalul să verifice dacă încăperea a fost eliberată complet. În cazul în care se găsesc obiecte uitate, acestea se returnează către recepție, astfel încât clienții să își poată recupera bunurile. De asemenea, înainte de începerea curățeniei, se verifică inventarului camerei, dar și funcționalitatea dotărilor. Iar la final se debarasează coșurile de gunoi și scrumierele.
Schimbarea lenjeriei de pat
Conform regulamentului de igienă, lenjeria de pat dintr-o cameră de hotel sau de pensiune se schimbă după plecarea fiecărui client. Însă, în cazul unui sejur mai lung, lenjeria se schimbă o dată la 2 zile, într-o unitate de cazare de 4 și 5 stele, iar într-un hotel de 3 stele, lenjeria se schimbă o dată la 3 zile. În schimb, în cazul unităților de cazare de 1 și 2 stele, lenjeria de pat se schimbă o dată la 4 zile.
Este recomandat ca lenjeria de pat să fie igienizată corect, prin spălare la temperaturi mai înalte de 40 de grade Celsius. De asemenea, așternuturile pot fi dezinfectate cu soluții pe bază de clor, dar și cu ajutorul unei stații de călcat cu aburi, care îndepărtează eficient cutele, dar și acarienii.
În general, camerele de hotel sunt mobilate cu piese din lemn, iar acest material este destul de pretențios, așa că trebuie curățat cu produse speciale. Praful poate fi îndepărtat cu o lavetă moale sau cu un prosop din microfibră, care să nu zgârie lemnul. În schimb, petele pot fi îndepărtate eficient cu detergent special pentru mobilă sau cu o soluție din apă caldă și săpun. Iar pentru întreținerea și protecția mobilierului se poate folosi o ceară de finisare pentru lemn sau un spray pe bază de silicon.
De asemenea, într-o cameră de hotel sau de pensiune, ar fi necesară și dezinfectarea obiectelor electronice, deoarece acestea pot aduna o mulțime de bacterii și microbi. Acestea pot fi curățate rapid cu o lavetă umedă și cu un dezinfectant pe bază de alcool.
În cazul în care podelele sunt acoperite cu mochete sau covoare, se recomandă, aspirararea acestora, pentru a îndepărta eficient particulele de praf și de nisip din țesătură. De asemenea, pentru curățarea petelor de pe covoare se pot utiliza detergenți speciali, care se aplică doar în zonele cu murdărie.
În schimb, parchetul se poate curăța cu soluții speciale pentru lemn, care se amestecă în apă. Apoi, podeaua din lemn se poate curăța cu lavete sau mopuri din microfibră, care protejează suprafața de zgârieturi, absorbind în același timp excesul de apă.
Iar în baie, unde podeaua este din gresie sau marmură, ar fi recomandată folosirea unui detergent special, care se diluează în apă. De asemenea, pentru podelele din baie se pot folosi și dezinfectanți profesionali, care sunt extrem de eficienți pentru îndepărtarea bacteriilor și a fungilor.
Dezinfectarea obiectelor sanitare
În orice baie de hotel sau de pensiune, cada și pereții cabinei de duș se pot transforma într-un focar de bacterii, dacă nu sunt dezinfectate corespunzător. Așa că este necesară folosirea unor soluții speciale dezinfectante, care să nu deterioreze materialul din care sunt confecționate obiectele sanitare. De exemplu, pentru o cadă din porțelan se pot utiliza prafuri abrazive, în schimb, o cadă din acril se poate zgâria foarte ușor, așa că aceasta poate fi curățată cu un detergent de vase și apă caldă.
Și vasul de toaletă este o sursă de microbi, așa că pentru curățarea sa este necesară folosirea unor mănuși de protecție și a câtorva soluții. Pentru început, se poate folosi o soluție detartrantă, care are rolul de a elimina depunerile de calcar. Apoi, pentru dezinfectare se recomandă folosirea unor soluții pe bază de clor.
Înlocuirea produselor consumabile
La final, personalul hotelier ar trebui să se ocupe de înlocuirea produselor consumabile cu unele noi, de la săpun, hârtie igienică și șampon, până la produsele din mini-bar. În plus, în hotelurile de 4 sau 5 stele, normele metodologice recomandă schimbarea prosoapelor la 2 zile, iar halatele de baie la 3 zile.
Așadar, acestea sunt principalele reguli de igienă care trebuie respectate într-un hotel sau o pensiune. Igienizarea camerelor este extrem de importantă și trebuie realizată corespunzător, astfel încât clienții să fie mulțumiți de serviciile oferite. De asemenea, personalul care se ocupă de curățenia unităților de cazare ar trebui să folosească produse și echipamente pentru industria hotelieră și HoReCa.