Atât cosmetologii cât și publicul larg este complet îndrăgostit de fenomenul K-beauty. Se spune că Coreea de Sud a devenit o super putere la nivel mondial în ceea ce privește îngrijirea tenului, fiind cu 12 ani înaintea celorlalte țări la nivel de inovație. De unde această obsesie?
Coreencele sunt unele dintre cele mai pretențioase cliente din lume în ceea ce privește standardele de îngrijire ale tenului. Nu se mulțumesc cu nimic sub un ten impecabil și sunt dispuse să investească timp și energie în asta, ritualul lor de îngrijire zilnică ajungând până la 30 de minute și incluzând 10 pași, fiecare cu un rol bine delimitat. Iar aceste standarde înalte sunt ceea ce forțează industria să inoveze constant.
Pe lângă investiția de timp și energie, industria K-beauty se bucură și de o investiție de capital și încredere, care ajută la finanțarea departamentelor de cercetare și dezvoltare și implicit la dezvoltarea uneia dintre cele mai inovatoare industrii. Cu mii de branduri care luptă pentru atenția consumatoarelor, rezultatul este o industrie hiper competitivă care se află în prima linie a pieței cosmeticelor la nivel global.
În continuare discutăm despre 5 aspecte ale industriei de K-beauty și de ce ar trebui să încerci cel puțin o dată cosmeticele coreene de pe Bloomshop.
Inovație
Cele mai revoluționare ingrediente, formule și texturi în materie de cosmetice vin direct din Seoul. În plus, procesul de testare pentru ingredientele emergente în Coreea de Sud este extrem de riguros, cu noi produse scoase pe piață într-un ritm alert. Un trend observat pe piața coreeană este tendința companiilor cosmetice de a adopta rapid descoperirile din sectorul bio-medical. Aceste standarde reflectă cultura coreeană, unde toată lumea este puternic conectată și ancorată în cele mai noi inovații tehnologice, având o rată de adopție mult mai ridicată decât în restul țărilor.
Astfel, în ultima decadă industria K-beauty ne-a oferit produse revolționare precum BB-cream, cushion compact, măștile de bumbac, plasturii pentru ochi sau serumurile concentrate.
BB Cream-ul este poate cel mai cunoscut „export” al cosmeticii coreene, adoptat de piața vestică în 2012 și un must have în Coreea încă de la mijlocul anilor 80. BB-ul din nume se spune că vine de la „beauty balm” sau „blemish balm”, textura lui protejând și calmând pielea sensibilă. Formulele de azi sunt preferate ca o alternativă la fondul de ten care încarcă pielea în exces. Dacă BB Cream-urile obișnuite vin în tradiționalul ambalaj de tip tub, industria coreeana a venit cu o inovație de data aceasta în ceea ce privește ambalarea – Cushion Compact – sau un burete îmbibat în BB cream, cu un aplicator special, care oferă o mai bună aderență și un rezultat fără cusur.
Măștile de bumbac sunt bucăți subțiri de material îmbibat în serum sau în emulsii, cu scopul de a conferi tenului hidratare instantă, precum și diferite alte tratamente specifice, în funcție de natura fiecăreia. Unele sunt gândite special pentru exfoliere, altere pentru iluminarea tenului, altele pentru nutrienți sau hidratare. O altă inovație majoră a cosmeticii coreene sunt plasturii pentru ochi, următorul pas după măștile de față fiind specializarea pe zonele delicate, în special pielea sensibilă din jurul ochilor. Zona aceasta este de multe ori o zonă cu probleme, unde apar cearcănele, ridurile fine sau pielea este deosebit de uscată, cu toate că restul tenului nu este, motiv pentru care are nevoie de un pic de extra atenție.
Formule blânde cu tenul
Istoria îngrijirii coreene începe înaintea erei noastrei, în perioada celor trei regate ale Coreei (57 î.H.- 668 î.Hr), pe când societatea considera că ceea ce se prezintă la exterior este o reflexie a sinelui, creând o cultură a îngrijirii care a atras atât bărbații cât și femeile către produsele cosmetice. Femeile foloseau machiajul pentru a spori semnele sănătății, confecționându-și rujuri din ingrediente botanice ca șofranul. Mai târziu, aristocrații au început să se inspire din stilistica kisaeng, animatoarele de la curtea dinastiilor Goryeo și Joseon, așa-numitele gheișe coreene.
Această istorie este este o resursă inepuizabilă de ingrediente naturale și secrete transmise din generație în generație. Iar tradiția continuă și în zilele noastre cu formule care tind să evite chemicalele dure și să se concentreze în schimb pe resursele naturale oferite de lumea înconjurătoare. Câteva exemple de astfel de ingrediente naturale sunt cărbunele activ, extractul de perlă neagră, de rozmarin, alge sau caviar. Toate aceste ingrediente naturale sunt benefice pentru tenul tău și îi oferă din super puterile lor.
Ingrediente unice
Produsele cosmetice coreene folosesc cele mai eficiente ingrediente occidentale și nu numai. Au o gamă impresionantă de ingrediente patentate cum ar fi extractul de secreție de melc sau extractul de apitoxină (venin de albină), ale căror formule surprinzătoare oferă rezultate nemaintâlnite până acum.
Industria K-beauty a testat ideea de a lua un extract din această secreție naturală cu super puteri de vindecare și a o adăuga formulei unui produs cosmetic pentru a contribui la vindecarea pielii. Extractul de secreție de melc conține deja o serie de substanțe vedetă în tratamentul tenului, precum elastina, proteinele, peptidele, acidul hialuronic și glicolic, precum și proprietăți anti-microbiene care îndepărtează bacteriile. Iar printre efectele aplicării acestui ingredient pe ten se numără abilitatea de a crește fermitatea și elasticitatea pielii, de a crește producția naturală de colagen, nivelul de hidratare, a atenua ridurile fine, a repara cicatricile rămase în urma acneei și a uniformiza culoarea pielii. Numeroase companii de k-beauty au început să adauge apitoxina în serumurile și cremelor, un ingredient cu beneficii multiple în ceea ce privește sănătatea tenului, de la reducerea inflamației la efecte antibacteriene și reducerea ridurilor fine.
Rezultate vizibile și de durată
Filosofia îngrijirii coreene se concentrează pe îmbunătățirea tenului de la interior, tratând mai degrabă problemele care se află la originea diferitelor afecțiuni ale tenului. Astfel, garantează rezultate de durată, iar un ten luminos este rezultatul înlăturării cauzelor problemei și nu doar tratarea sau acoperirea straturilor exterioare. Cosmeticele coreene se concentrează pe menținerea unui ten sănătos și hidratat, motiv pentru care crearea unei rutine zilnice este atât de importantă, și nu numai tratarea problemelor atunci când apar. La bază, ritualul de îngrijire corean are 10 pași, trecând prin dubla demachiere, exfoliere, tonificare, esență, tratament, mască de față, hidratare și crema de protecție solară.
Prețuri accesibile
Competiția crescută de pe piața cosmeticelor coreene ajută la menținerea unor prețuri accesibile, ceea ce este unul dintre punctele forte ale produselor. Datorită acestei competitivități, raportul calitate preț este cu mult mai ridicat decât al pieței occidentale de cosmetice, ceea ce înseamnă că pot fi testate și adoptate de o gamă mult mai mare de consumatori. Așa că te invităm să încerci produsele cosmetice coreene și să să ne spui părerea ta.