Brandurile pe care le iubim și care fac parte din viața noastră de zi cu zi nu doar contribuie la o calitate ridicată a stilului nostru de viață ci și la protejarea mediului înconjurător și la grija față de societate. Cu ajutorul Despinei Passaris, Communications Director Procter & Gamble South East Europe & Central Europe, am identificat 3 proiecte dezvoltate de branduri, care fac mai mult decât unele obișnuite. Haide să le descoperim!
Campania #LikeAGirl
Campania #LikeAGirl, derulată pentru brandul Always, a avut ca scop creșterea încrederii fetelor în perioada pubertății, adesea provocată de expresii precum „te comporți ca o fată!”. 680 de milioane de vizualizări și 26 de miliarde de impresii după lansarea ei, atitudinea s-a schimbat – 76% din oameni văd „ca o fată” ca fiind o expresie pozitivă, față de 19% înainte.
Și lucrurile nu s-au oprit aici. Always este acum în misiunea de a sprijini fetele din întreaga lume care, din cauza lipsei de acces la produsele sanitare, lipsesc de la școală. Aruncă o privire la acest videoclip – #EndPeriodPoverty.
Această campanie se extinde în mai multe țări și pentru fiecare este găsit unghiul cel mai relevant și mai semnificativ pentru comunitatea locală. De exemplu, în România, Always împreună cu organizația Teach for Romania se concentrează pe susținerea încrederii fetelor de vârstă școlară, astfel încât să își urmeze visurile.
Pampers, în parteneriat cu medici pediatri și asistente medicale, a pus cele mai performante soluții ale sale în sluja bebelușilor născuți prematur, a căror greutate este de 800 de grame, creând cel mai mic scutec din lume. Mic dar inovator!
Pampers Preemie (https://www.youtube.com/watch?v=EAXeJwC-l44) este un produs special creat pentru nevoile celor mai mici dintre noi. El este special creat pentru ca bebelușii prematuri să-și țină picioarele puțin mai desfăcute, astfel încât să se dezvolte corect iar zgomotul aricilor de fixare este cel mai slab posibil, deoarece acești bebeluși sunt foarte sensibili la zgomote. Aceste scutece au un design special, care asigură protejarea zonei buricului și astfel încât să fie blând cu burtica delicată a bebelușului. De asemenea, oferă o prindere specială și au capacitate absorbție pe toată suprafața, pentru a preveni scurgerile și a menține pielea bebelușului uscată și în confort. Cel mai bun lucru dintre toate este faptul că aceste scutece sunt donate de compania producătoare (P&G) maternităților din întreaga lume, inclusiv din România.
„Turn to 30”/ „Treci pe 30 de grade”
Lansată în urmă cu mai mulți ani, campania „Turn to 30”/ „Treci pe 30 de grade” a fost primul demers de convingere a consumatorilor să înceapă să spele hainele la temperaturi mai scăzute, de 30 de grade, având în vedere că 80% din energia consumată de mașinile de spălat este generată de folosirea apei calde. Cu cât este apa mai caldă, cu atât se consumă mai multă energie.
A fost o inițiativă ambițioasă, care a luat foarte mult timp. Despina Passaris își amintește: “După câțiva ani, am realizat că a fost un proces care a solicitat multe resurse, pentru că procesul de educare a consumatorilor prin publicitate și comunicare trebuie să fie continuu – cum te oprești, oamenii revin la vechile lor obiceiuri. Ne-am dat seama apoi că trebuia să venim cu ceva mai mult decât doar o campanie sau un produs potrivit, deoarece consumatorii trebuie să fie convinși că atunci când optează pentru spălatul la 30 de grade, rufele lor vor ieși curate. Dacă nu le ofeream un produs capabil să facă acest lucru, nu aveau să aleagă sustenabilitatea, în defavoarea satisfacerii nevoilor lor. Și așa am creat un produs complet nou, detergentul în formă de capsule, care oferă rezultate excelențe în ce privește curățarea rufelor la temperaturi scăzute. Acesta a făcut cu adevărat diferența și îi poate ajuta pe consumatorii să își schimbe semnificativ obiceiurile”.