(P) 16 sfaturi pentru a deveni o gazdă bună într-un restaurant

.

Ca gazdă sau hostess de restaurant, sunteți prima și ultima persoană cu care interactioneaza clientii unui un restaurant. Din această cauză, trebuie să fii mereu atentă și eficientă.

Păstrarea unei admosfere organizate a restaurantului, asigurarea că oaspeții sunt fericiți și urmărirea a ceea ce se întâmplă la fiecare masă sunt doar câteva dintre modalitățile prin care vă puteți menține oaspeții fericiți.

In primul rand, fiti mereu bine organizată

1 Asigurați-vă că aveți toate consumabilele de care aveți nevoie înainte de a începe activitatea de gazda, hostess. Ar trebui să aveți la indemana o mulțime de stilouri, pixuri și indicatoare, o diagramă a rezervarilor si de așezare la mese, o agenda pentru a face note în locatia dvs. de gazdă. Dacă aveți ceva de care aveți nevoie, cereți-i managerului să vă aducă la timp, relateaza Alexandru manager restaurant Almira Ballroom Bucuresti.

2 Urmăriți fiecare secțiune a restaurantului in tura dvs.
Faceți o diagramă a aspectului tabelului și a postului fiecărei zone din interfata, softului restaurantului (daca exista). Urmăriți câte mese sunt așezate în fiecare secțiune, câte persoane sunt la fiecare petrecere și la ce oră au sosit fiecare parte. Acest lucru vă va ajuta să atribuiți tabele noi ospatarilor restaurantului care au cele mai deschise mese.

În cazul în care restaurantul dvs. are rezervări, asigurați-vă că le factorizați când vă planificați să vă poziționați!

3 Comunicați permanent cu ospatarii dvs.
Trebuie să știți dacă un ospatar este copleșit de doar 2 mese sau dacă se poate ocupa si de alte mese. Cel mai bun mod de a ști ce pot face ospatarii dvs. este să vorbiți cu ei mereu. Amintiți-vă că lucrați toți in aceeași echipă!

Dacă este posibil, intrebati ospatarii ce nu sunt deja ocupati cu alte mese, dacă sunt pregătiti pentru a prelua altă masă înainte de a așeza noi oaspeti. De asemenea, puteți să întrebați ospatarii dacă se simt confortabil în manipularea grupurilor mari dacă aveți o petrecere mare.

4 Mergeți prin salile restaurantului printre mese pentru a urmări mesele
Uneori, în timpul unei schimbări serioase a cinei, s-ar putea să pierdeți din vedere cine a plecat deja. Dacă este cazul, cereți-i unui coleg, unei colege sa supravegheze standul de gazdă și dvs.meargeti personal prin restaurant cu schema de ședere. Căutați orice mese care sunt marcate ca fiind așezate, dar care sunt de fapt libere. Puteți, de asemenea, verifica pentru a vedea ce clienți au trecut la desert, deoarece ospatarul din acea secțiune va fi probabil pregătit pentru o nouă masă în curând.

5 Ajutați la ștergerea și stabilirea meselor atunci când este necesar
Probabil nu vă așteptați la astfel de activitati ca parte a descrierii postului dvs., dar ar trebui să fiți dispus să acordați o mână de ajutor atunci când este nevoie. Ștergeți mesele, puneți argintărie și îndreptați scaunele când nu sunteți ocupat cu altceva.

Salutati politicos oaspeții

6 Salutați oaspeții cu un zâmbet și îi întâmpinați la restaurant. Sunteți prima persoana cu care interactioneaza oaspetii restaurantului, iar acesta pentru a avea succes trebuie să facă o impresie buna inca de la inceput, așa că asigurați-vă că sunteți conștient ori de câte ori sosesc noi oaspeți. Salutați oaspeții călduros, adresându-le după nume dacă sunt clienți ce revin cu regularitate. Lăsați oaspeții să știe imediat dacă va fi o așteptare pentru ca ei să poată decide dacă doresc să facă alte planuri de cină.

Dacă sunteți ocupat cu un alt oaspete atunci când cineva sosește, recunoașteți noua sosire cu un zâmbet sau spunând ceva de genul „Ma voi ocupa chiar eu de dvs. In cateva momente!” relateaza Carmen, manager  restaurant Le Blanc Sector 6 Bucuresti.

7 Întrebați câți oameni sunt in total

Nu presupuneți numarul acestora, adesea oaspetii sosesc pe rand. Restul grupului lor nu s-ar fi alăturat încă. Întrebați întotdeauna, astfel încât să știți ce dimensiuni sa aibe masa necesară pentru oaspeții dvs. Astfel veti economisi timp si veti transmite oaspetilor dvs. Impresia ca sunteti foarte bine organizată.

8 Adresați-vă clienților dacă au o preferință de ședere. Oaspeții care au un grup mai mare ar putea să nu fie confortabil strânși într-o incapere mică, iar clienții care au probleme cu mersul pe jos ar putea prefera un loc aproape de ușă, astfel încât să nu trebuiască să meargă cât mai departe. Faceți-vă cel mai bun apel la judecată, dar nu vă fie teamă să întrebați clienții dvs. ce fel de scaune ar prefera.

9 Răspundeți prompt la telefon
9 Gazda unui restaurant este de obicei cea responsabilă pentru a răspunde la telefon. Asigurați-vă că răspundeți la telefon prompt și profesional. Menționați numele restaurantului, numele dvs. și întrebați-l pe apelant cum îi puteți ajuta. Cereti permisiunea spre a pne apelul în așteptare dacă sunteți ocupat sau intentionati sa obtineti o informatie utila pentru client.

10 Mențineți calmul chiar dacă restaurantul devine agitat
Când se întâmplă să provoace agitația de obicei la orele de varf, pranz sau cină, poate fi greu să rămâi liniștită și organiată, dar dacă te simți frământată, întregul restaurant ar putea deveni dezorganizat. Dacă vă simțiți stresați, respirați profund și amintiți-vă că și cel mai aglomerat serviciu de cină se va termina în câteva ore.

11 Conduceti si așezați clienții la masa lor

 Arătați oaspeților dvs. la masa lor. Asigurați-vă că nu mergeți mai repede decât clienții dvs. Mergeți ușor în fața lor, purtând meniurile și argintărie la masă unde doriți să stea. Întrebați dacă masa este în regulă înainte ca clienții să se așeze.

12 Cerețivă scuze clienților dacă au trebuit să aștepte mult timp
Majoritatea clienților sunt obijnuiti să aștepte cel puțin 10 minute pentru a se așeza la un restaurant, mai ales dacă nu au avut o rezervare. Dacă oaspeții dvs. au așteptat mult mai mult decât atât, oferiți-le o scuză sinceră pe măsură ce le arătați la masa lor. Întrebați conducerea dacă este în regulă să le oferiți o băutură gratuită sau un aperitiv (dar nu o oferiți oaspeților până când nu obțineți permisiunea).

13 Asigurați-vă că oaspeții dvs. sunt așezați confortabil
Dacă restaurantul nu este aglomerat, încercați să ii așezați pe oaspeți la o masă care nu se află direct lângă o altă masă completă. Desigur, în cazul în care restaurantul este foarte ocupat, oaspeții vor trebui să stea lângă alte mese, dar încercați să vă asigurați că toți oaspeții dvs. au suficient spațiu pentru a se simti confortabil.

14 Rotiți posturile, prin așezarea oaspeților în secțiuni rotative, vă veți asigura că toati ospatarii dvs. pot să primeasca tips pentru servirea lor. Stațiile rotative vor ajuta și ospatarii să nu devină copleșiti prin obținerea mai multor mese în același timp.

15 Plasați un meniu și argintărie pentru fiecare oaspete la locația sa
Nu vreți să aruncați toate meniurile pe o masă, deoarece acest lucru pare nepoliticos și respingător. În schimb, așezați cu atenție un meniu și argintărie în fiecare locație și asigurați-vă că oaspeții dvs. sunt așezați înainte de a vă părăsi masa. Fiți pregătiți să obțineți apă sau alte obiecte mici pentru oaspeți. Dacă solicită mai mult decât atât, spuneți-le politicos că aceștia vor primi tot ce au nevoie de indata ce va sosi ospatarul ce se va ocupa de ei.

16 Vorbiți oaspeților în timp ce pleacă.

Sunteți ultima persoană cu care oaspeții vor avea contact, oferindu-vă astfel un ramas bun prietenos oaspeților pe măsură ce aceștia ies pe ușă. Acest lucru îi va ajuta să plece senzația de a avea o experiență plăcută de luat masa.

Va multumim pentru timpul etrcut lecturarii acestui articol, avem speranta ca aceste 16 sfaturi va sunt de ajutor in cariera dvs de gazda, hostess de restaurant. Va invitam sa distribuiti acest material prietenelor dvs. Ce lucreaza in acest moment sau vor lucra pe viitor pe un post similar intr-un restaurant,  acestea va vor fi recunoscatoare pe viitor.

Ultima modificare aprilie 8, 2019 2:33 pm

    
Vedete din Romania Vedete internationale