De ce tot mai multe femei aleg să urmărească fotbal în ultimii ani?

.

Numărul femeilor interesate de fotbal crește de la an la an. Este o realitate care se conturează tot mai clar, subliniată de companiile care analizează structura audiențelor înregistrate de „sportul rege”.

Mediatizarea tot mai intensă, diversificarea canalelor prin care sunt transmise jocurile dar și transformarea vedetelor din fotbal în superstaruri din lumea mondenă sunt printre principalele explicații pentru această tendință. 

Femeile citesc pe internet și îi aud pe cei din jur vorbind despre Cristiano Ronaldo, Kylian Mbappe sau Lionel Messi. În mod natural, devin curioase să îi vadă pe aceștia jucând, astfel că nu mai schimbă canalul tv atunci când la televizor este un meci al naționalei Portugaliei sau al lui Real Madrid. Unele microbiste au depășit chiar statutul de „privitoare” și experimentează trăiri mai intense prin plasarea de pariuri sportive fotbal live.

Cel mai mare interes este în Africa

Un raport TGM Global EURO 2024 a relevat că aproape jumătate dintre femeile din întreaga lume sunt interesate de fotbal. Entuziasmul global este deosebit de pronunțat în anumite regiuni. Astfel, în Africa este cel mai ridicat nivel de interes, în contextul culturii fotbalistice a continentului, dar și al inițiativelor comunitare menite să sporească participarea femeilor în sport. Pe locul secund este regiunea Asia-Pacific (APAC), datorită acoperirii mediatice în creștere de care se bucură „sportul rege”.

În Europa, interesul femeilor pentru fotbal se situează la 42%, fiind la un nivel ridicat, dar ușor mai scăzut față de Africa și APAC. În Statele Unite ale Americii, preocuparea femeilor pentru „soccer” este mai mică față de Europa, însă crește constant. Acolo, fotbalul european are o concurență puternică: baschetul, fotbalul american, baseball-ul și hocheiul pe gheață.

De ce tot mai multe femei aleg să urmărească fotbal în ultimii ani?

Femeile urmăresc fotbalul la televizor într-un procent semnificativ, de 83%, pentru beneficiază de comentariile experților. Televiziunea oferă o experiență de vizionare captivantă, permițând microbistelor să urmărească meciurile în direct, adesea alături de prieteni și familie, ceea ce amplifică plăcerea de a urmări sportul. 

Potrivit Raportului TGM, 22% dintre femeile pasionate de fotbal citesc despre acest sport în ziare și reviste, dar și pe internet. Publicațiile tipărite oferă analize detaliate, reportaje de profunzime și interviuri exclusive, îmbogățind înțelegerea și aprecierea jocului.

Mediul digital este și el important

Mediul digital devine din ce în ce mai important pentru modul în care fanele interacționează cu fotbalul. Raportul menționat arată că 45% dintre femei urmăresc fotbalul online, reflectând importanța tot mai mare a platformelor digitale în consumul de sport. Internetul oferă actualizări în timp real, conținut interactiv și o gamă vastă de informații care răspund nevoilor fanilor moderni, oferind acces instantaneu la scoruri, statistici ale jucătorilor și știri de ultimă oră.

În același timp, platformele de social media au o influență semnificativă asupra fanilor de sex feminin. Raportul menționează că 37% dintre femei folosesc rețele sociale pentru a urmări fotbalul, un procent mai mare decât în rândul bărbaților, dintre care doar 35% utilizează aceste platforme în același scop. 

Acest lucru sugerează că natura interactivă și bazată pe comunitate a social media rezonează puternic cu publicul feminin, oferindu-le o platformă pentru a se implica, a discuta și a-și împărtăși pasiunea pentru fotbal. Posibilitatea de a participa la conversații live, de a se alătura comunităților de fani și de a accesa conținut exclusiv face ca social media să fie o parte esențială a experienței de suporter.

De ce tot mai multe femei aleg să urmărească fotbal în ultimii ani?

Strategiile de marketing se adaptează la noua realitate

Interesul tot mai mare al femeilor pentru fotbal influențează acest sport în mai multe moduri. Cluburile, ligile și posturile de televiziune încep să recunoască importanța acestui public în creștere și concep strategii de marketing adaptate, care țintesc în special acestui segment de suporteri.

În plus, creșterea numărului de femei interesate de fotbal face ca brandurile care se adresează publicului feminin să își promoveze imaginea prin „sportul rege” și, implicit, să contribuie financiar la dezvoltarea lui. La rândul lor, federațiile și ligile naționale fac eforturi mai mari de a promova egalitatea de gen în sport.

Un alt studiu, realizat de platforma specializată Sport Insights, indică faptul că 92% dintre femei percep o legătură directă între sport și starea de sănătate a populației. Urmărirea unui sport este un prim pas spre practicarea lui.

Venituri de 2,35 de miliarde pentru sportul feminin

Așadar, femeile sunt tot mai atrase de sport. În paralel, se constată un interes în creștere pentru sporturile feminine. Microbiștii din Marea Britanie au alocat timp mai mult ca niciodată pentru a urmări Super Liga feminină de fotbal (WSL). O altă informație relevantă: finala Ligii Campionilor la fotbal feminin, dintre Barcelona și Wolfsburg, a adus un număr record de 91.648 de spectatori pe „Camp Nou”, în aprilie 2022.

Sportul feminin va genera venituri globale de minim 2,35 miliarde de dolari în acest an, potrivit unei estimări a agenției Deloitte. Este de așteptat ca fotbalul și baschetul să obțină cele mai mari câștiguri. În 2024, veniturile din vânzarea biletelor, din drepturi de televizare și din sponsorizări au fost de 1,88 miliarde de dolari.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton