Jobul joacă un rol important în starea ta de bine. Cu cât îl alegi cu mai multă grijă, cu atât ai mai multe șanse să lucrezi alături de oameni atenți la experiențele pe care ți le oferă.
Ai experimentat probabil mai multe joburi și sigur îți aduci aminte de cele mai stricte. Atmosfera, echipa, stilul de lucru nu te încurajau să te dezvolți. Poate un astfel de mediu a fost ca o lecție pentru a-ți defini ce-ți dorești. Și pentru a pleca la drum cu așteptări mult mai clar definite când vine vorba de viitorul tău angajator. Printr-o experiență similară a trecut și Lucy Adams, fostul HR Manager BBC care vine în România pe scena de la LEAP(Learn. Explore. Apply. Play). Esteprima ediție a unei conferințe internaționale, organizate de eJobs și Târgul de Cariere și dedicată specialiștilor în resurse umane, managerilor, antreprenorilor și profesioniștilor. Ce poți învăța de la Lucy Adams despre viitorul tău angajator Timp de 10 ani, Lucy a fost HR Manager pentru Serco, Evershelds și BBC, companii din domenii diferite precum servicii, juridic și media. S-a lovit însă de lipsa de inovație și de gândire proaspătă în corporații și a dorit să găsească noi modalități de abordare pentru problemele vechi. În 2014 și-a deschis propria agenție de HR, Distruptive HR și își propune să readucă umanul în companii. Din sfaturile sale pentru lideri poți creiona imaginea viitorului tău angajator. Și da, poți face o listă cu acele aspecte care te bucură și de care merită să ții cont la următorul interviu:
Angajatorul tău este onest și îți oferă feedback;
Te încurajează să experimentezi lucruri noi și să te bucuri de energia respectivă;
Te stimulează să fii creativă și să te dezvolți;
Îți oferă ocazia să te joci la birou, fără să fie o activitate impusă;
Managerul tău te înțelege și își adaptează stilul de leadership, în funcție de personalitatea ta;
Ai parte de experiențe gândite într-un mod coerent
Iată interviul pe care Lucy Adams l-a acordat în exclusivitate în România pentru We Are HR:
Care crezi că este rolul jocului în mediul corporate?
Cred că este vital să stimulezi inovația și creșterea, oamenii trebuie să aibă ocazia să experimenteze, să încerce lucruri noi și să se bucure de energia respectivă. Din păcate, uneori încercăm să forțăm jocul, să-l impunem oamenilor ca „distracție organizată” și asta nu este o idee bună!
Ce ar putea perturba locul de muncă în anii următori?
Economia de tip „gig” sau de sharing (munca oricând, de oriunde, la cerere, n.r. tip Uber) și tehnologia vor influența locurile de muncă tradiționale. Acesta vor arăta și se vor simți foarte diferit.
AI și modul în care va schimba și, să sperăm, va îmbunătăți experiența angajaților.
Lucrul flexibil, de la distanță și virtual va transforma natura echipelor, leadership-ul și noțiunea de loc de muncă.
Ce poate face un manager atunci când există o diferență considerabilă de vârstă între membrii echipei?
Cred că managerii trebuie să-și asume că oamenii sunt la fel doar dacă sunt de aceeași vârstă. Important este să înțeleagă diferențele dintre ei, ca oameni, și nu doar cele dintre categorii de vârstă. Să înțeleagă că au personalități diferite, că sunt introvertiți sau extrovertiți, ce îi motivează, ce stil de management le place și cum preferă să se comunice cu ei. Dacă managerul are această perspectivă și înțelegere, el poate încerca stiluri diferite de leadership pentru a răspunde nevoilor lor diferite.
Cum poate o companie să se diferențieze de concurență pe o piață precum cea din România, unde nu sunt suficienți candidați?
Ar trebui să pună accent pe experiența angajaților, care ar trebui să fie specială și unică. Să definească clar prin ce se diferențiază și care este brandul său. Apoi, să se gândească cum ar dori să se simtă oamenii săi, mai degrabă decât la procesele pe care ar trebui să le implementeze.
O companie trebuie să iasă în evidență prin crearea de experiențe, prin „momente de adevăr” care arată cine este. Desigur, există mai multe modalități prin care se poate face remarcată, dar aș sugera să implice angajații actuali și să construiască o campanie cu brand ambassadors. Aceasta va avea mai mult impact decât o campanie glossy.
Cum arată un brand angajator atractiv în 2020?
Onestitatea și integritatea sunt importante în a atrage talentele. Nu te prefaci că ești ceva ce nu ești. Claritatea, de asemenea, este importantă. Să arăți ce faci, despre ce este business-ul tău și să ai un scop. Feedback-ul pozitiv pe site-uri de socializare contează mult. Angajații sunt, de asemenea, o parte vitală a poveștii de brand.
În România, candidații se plâng că nu există suficient feedback din partea angajatorilor. Cum putem determina un HR Manager să înceapă să ofere feedback?
Cred că în primul rând ar trebui întrebat de ce nu oferă feedback. O explicație ar fi că managerii nu sunt implicați suficient și consideră că este responsabilitatea HR-ului să se ocupe de tot procesul de recrutare.
Companiile care excelează aici au managerii mult mai implicați de la bun început. Aceștia construiesc relații cu un grup mare de talente înainte de a anunța că au un post vacant în companie și de a se ocupa de procesul de angajare. De asemenea, trebuie să filtrăm oamenii cu ajutorul tehnologiei, astfel încât să nu pierdem timpul candidaților și managerilor cu întâlniri față în față inutile.
Bucură-te de oferta la LEAP: 1+1 gratis! LEAP va avea loc pe 27 februarie 2020 în cadrul Face Convention Center, unde vei experimenta un concept cu totul nou în industria evenimentelor în România! Rezervă-ți încă de acum locul pentru tine și un coleg de serviciu, profitând de oferta 1+1 gratis! Află mai multe pe leap.ro!