Pe o piață a muncii competitivă, candidații care știu să se remarce au mai multe șanse de angajare. Când îți cauți un job nou, e esențial să ai un CV potrivit pentru locul de muncă la care candidezi. Mai ales dacă aplici pentru o poziție care atrage mai mulți aplicanți, cum ar fi joburile care permit lucrul la distanță, foarte căutate în această perioadă.
Pentru a te evidenția în fața angajatorilor care, de multe ori, citesc sute de CV-uri, îl poți adapta pe al tău astfel încât să arate că ești persoana potrivită pentru jobul respectiv. S-ar putea ca procesul de aplicare să-ți ia un pic mai mult timp, dar merită, mai ales dacă aplici pentru joburi pe care ți le dorești foarte mult.
În același timp, nu există două joburi identice, deci este puțin probabil ca CV-ul tău să bifeze toate cerințele pentru fiecare job. Mai ales că tu ești aceeași persoană, cu aceleași experiențe profesionale. Însă poți avea un CV general pe care să-l modifici puțin de fiecare dată când aplici la un job pe care vrei să-l obții.
Pentru a-ți adapta CV-ul și a avea mai multe șanse să fii chemat la interviuri, poți urma câțiva pași esențiali.
Citește cu atenție anunțul de angajare
Cele mai multe informații despre cum poți obține jobul respectiv le afli chiar din anunțul postat de companie. Citește cu atenție responsabilitățile postului, abilitățile și calificările cerute, mai ales pe cele marcate ca fiind importante de către angajator. Acele abilități și responsabilități care sunt menționate mai des sau ca fiind importante sunt cele pe care va trebui să le evidențiezi și în CV-ul tău. Ca prim pas, îți poți nota acele cuvinte pe care vrei să le folosești și abilitățile pe care vrei să le evidențiezi.
Alege abilitățile relevante pentru postul respectiv
O dată ce ți-ai dat seama care sunt abilitățile căutate de angajator, poți prioritiza abilitățile și competențele tale în funcție de acest lucru. În secțiunea cu abilități și competențe din CV, le poți ordona astfel încât să le păstrezi pe cele care te descriu cel mai bine la început, dar și într-un mod în care să arate că ești potrivit pentru job. De asemenea, nu lista foarte multe abilități – este puțin probabil ca cineva să creadă că le știi chiar pe toate.
Dacă aplici la un job în domeniul vânzărilor, de exemplu, conform acestui articol, printre cele mai căutate calități se numără: abilități de comunicare și negociere, o bună înțelegere a necesităților clienților, orientarea către atingerea rezultatelor, proactivitate și orientarea către client, capacitatea de planificare și organizare, ascultarea activă, atenția la detalii și orientarea către soluții.
Evidențiază experiențele de lucru relevante
Majoritatea candidaților aplică cu un CV pentru mai multe joburi, având listate toate experiențele profesionale. Poți păstra toate experiențele profesionale, însă pune accentul pe cele care sunt similare jobului respectiv sau din același domeniu de expertiză. Ca să faci acest lucru, menționează care sunt realizările profesionale pentru acele locuri de muncă, care au fost proiectele implementate cu succes sau care au fost activitățile principale pe care le-ai întreprins. Angajatorii caută exemple reale care să demonstreze abilitățile de care au nevoie în compania lor.
Modifică introducerea
CV-ul tău ar trebui să conțină o scurtă introducere despre tine, etica ta profesională și aspirațiile tale în carieră, cum menționează și acest articol. Recitește această secțiune când aplici la un job nou și verifică dacă sunt anumite fraze pe care le poți adapta ca să reflecte faptul că ești potrivit pentru jobul la care aplici. De exemplu, dacă un angajator caută pe cineva care lucrează bine în echipă, gândește-te cum poți menționa acest lucru.
Încă un lucru: atunci când îți adaptezi CV-ul, ai în minte și imaginea de ansamblu a CV-ului și modul în care elementele acestuia se leagă între ele. De exemplu, dacă ai listat anumite abilități, asigură-te că acestea reies și din realizările tale profesionale menționate la experiențele anterioare de lucru.
Sursa foto: Pexels.com
Ultima modificare noiembrie 24, 2021 7:16 pm