Adina Ionescu (Renault România): „Am simțul umorului și așa traversez situații dificile”

.

 

Adina Ionescu este Directorul de Comunicare și Responsabilitate Socială Corporativă a Grupului Renault România, unde are peste 16000 de colegi. Echipa ei este formată din profesioniști, oameni deosebiți, cu caractere puternice, experiențe variate și valoroase. Citește un interviu, în care Adina Ionescu povestește despre cariera ei profesională!

Spune-ne pe scurt despre studiile și experiența ta profesională.
Am absolvit Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice din București, unde am finalizat și un master în „Comunicare și marketing”. Am obţinut o diplomă profesională în Relații Publice, la the Chartered Institute of Public Relations din Londra.
Spusă pe scurt, povestea vieții mele profesionale cuprinde peste 20 de ani de experiență în comunicare, în companii multinaționale – lideri în industriile în care activează și 3 ani de voluntariat în ONG-uri.  Profesia mea și pozițiile – cheie pe care le-am deținut mi-au conferit expunere la medii de afaceri diferite precum Petrol și gaze (MOL), Rețele și tehnologii (Alcatel-Lucent / Nokia), Managementul energiei (Schneider Electric) sau Electronice, telefonie mobilă și semiconductori (Samsung Corporation).

Un scurt „exercițiu al amintirilor”. Ai 18 ani, tocmai ai dat BAC-ul și te gândești la cariera ta. Ce te-a influențat în alegerea facultății?
Mi-a plăcut să studiez, iar lectura are să rămână întotdeauna aproape de sufletul meu. Pe de altă parte, am fost bună la matematică şi m-a pasionat limba engleză. La 18 ani făceam parte dintr-o generaţie de tranziţie, cred că ultima care a dat treapta a doua la liceu. La vremea aceea absolvenţii de Politehnică îţi găseau cu greu de lucru, trăiam începuturile unui capitalism ale cărui mecanisme ne erau necunoscute. Am ales facultatea care mă ajuta să construiesc o punte către un viitor extrem de instabil. Şi nu am greșit –  la primul curs, cel de geografie internațională, când profesorul a insistat să vedem tendințe globale geo-politice și să nu memorăm mecanic câte tone de diamante se găsesc în Africa de Sud – mi-am dat seama că sunt în locul potrivit.

Când ai știut ca vrei să lucrezi în comunicare?
Am simțit  dintotdeauna că e important pentru mine să comunic, nu am știut-o. Mama îmi spunea că în vacanțe eram cuminte, doar că la în restaurant preferam să fac cunoștință cu oamenii din jurul meu în loc să mănânc. De atunci am citit, am călătorit, am experimentat și uneori am făcut greșeli. Și aşa am devenit mai pregătită pentru viitor. Sunt bucuroasă că am reușit să transform dorința de a comunica în știința de a-i înarma pe alții să aibă o voce puternică. Mă refer aici la echipele mele sau la organizațiile non-guvernamentale pentru care am făcut voluntariat.

După o experiență de 20 de ani, ce sfaturi de cariera i-ai da Adinei de la 18 ani?
Eu nu dau sfaturi, pot doar să descriu situațiile cu care m-am confruntat și concluziile la care am ajuns. Dacă m-aș întoarce în trecut, deși nu mă caracterizează acest lucru, aș lucra mai mult cu mine însămi. M-aș analiza cu mai multă atenție, ca să descopăr care sunt valorile mele personale și cum să-mi construiesc viața în jurul acestora. De acolo pornește totul. De multe ori am făcut altfel – am experimentat și am constatat ulterior ce a mers și ce nu, cu o energie care ar fi putut fi disipată altfel….

Dar unui tânăr care este la începutul carierei?
Îmi aduc aminte și acum prima mea zi de muncă. Cel de la care preluam mandatul m-a apostrofat, reproșând-mi că în România erau foarte mulți şomeri, pe când eu, studentă fiind, nu aș fi avut dreptul să-mi caut de lucru. Am trecut peste sentimentul de tristețe, m-am scuturat de falsa responsabilizare și m-am hotărât să depășesc momentul. Așa că pe toţi care îşi încep parcursul profesional i-aş încuraja să se autocunoască și să-și construiască viitorul pas cu pas, în armonie cu ei înșiși. Odată ce și-au stabilit direcția, să capteze oportunitățile. Să se apropie de oamenii din jur, să construiască relații de calitate. Și dacă se poate, să se implice în acțiuni de voluntariat.

Dacă ai fi acum la începutul carierei profesionale, unde ai alege să studiezi comunicarea și relațiile publice?
Anglia sau Franța.

Spune-ne 5 lucruri pe care orice om de comunicare trebuie sa le știe/aplice. Să știe bine limba în care comunică;
Să poată să înţeleagă ce se întîmplă printre rândurile care descriu o situaţie;
Să fie un centru de competente, nu de costuri;
Să fie capabil să asculte și după aceea să vorbească;
Să se bucure de fiecare reușită.

Descrie-te in câteva cuvinte care te definesc cel mai bine.
Am nevoie să văd situaţiile în ansamblul lor şi să le proiectez în viitor. Creez punți între oameni, deschid drumuri, schimb percpeţii, dau mult și cer mult. Nu las lucrurile neterminate și mă implic. Am simțul umorului și așa traversez situații dificile.

Ce apreciezi la colegii de serviciu? Ce nu apreciezi?
Nu am cum să generalizez. Daca îmi place ceva sau nu, o spun oricărui partener de dialog cu încrederea că va face la fel. Şi da, contează tonul vocii.

Cum te relaxezi în timpul liber?
Am în jurul meu oameni deosebiți, care îmi echilibrează încărcarea profesională cu multă afecțiune. Lor îmi place să le dedic o bună parte din timpul meu liber. Mă bucură plimbările în parc, rochiile create de designerii români, mâncarea picantă, muzica clasică, Parisul. Și cărțile…

Citește continuarea interviului în revista Unica de octombrie, din 24 septembrie la chioșcurile de presă!

Citește și – Cu ce se mănâncă Social Media Managementul?

Citește și – Tehnologii care te ajută să devii mai productiv la job

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton