Un bărbat din Statele Unite a împărtășit prietenilor săi virtuali o întâmplare mai veche, de la un fost loc de muncă unde a învățat să aprecieze șefii ce își încurajează angajații în loc să-i certe când greșesc.
“La primul meu job, cel de tehnician de laborator într-un spital modern am fost neatent într-o seară înainte să plec și am stricat un aparat de măsurat care valora undeva la 250.000 de dolari.
Am anunțat pe toată lumea, n-am dormit în seara aia și devenisem extrem de stresat. Mă gândeam la ce o să urmeze a doua zi. Știam că șeful meu mă va chema în biroul său, mă va certa și mă va da afară.
A doua zi, șeful a trimis vorbă să mă prezint la el în birou. Începusem să transpir și să-mi tremure vocea. Nu voiam să pierd acest job. Era o șansă pentru mine să mă dezvolt și chiar îmi plăceau colegii mei.
Atmosfera din birou era intensă. Șeful meu m-a întrebat direct de ce nu am fost atent la calibrarea aparatului. Nu am știut ce să-i răspund. Șeful meu m-a atenționat și mi-a atras atenția asupra importanței respectării regulilor din laborator. Mi-a spus atunci să merg înapoi în laborator.
– Cum adică? Nu mă concediați? l-am întrebat. De asta credeam că m-ați chemat în biroul dumneavoastră.
– În niciun caz nu am cheltuit 250.000 dolari pentru a-ți da o lecție pe care nu o vei uita. De ce te-aș da afară?
Poate părea ciudat, dar atitudinea profesionistă a fostului meu șef m-a impresionat și mi-a dat o lecție de viață. Nu lua niciodată decizii importante bazându-se doar pe emoții. Nu uita de scopul tău! Toată lumea greșește! Țipatul nu rezolvă nimic! Nu faci decât să creezi frustrări! Oamenii te vor respecta dacă ești calm și înțelegător!