Pe 19 mai a fost demarata campania de sanatate si responsabilitate sociala „Un copil dorit e … Pe 19 mai a fost demarata campania de sanatate si responsabilitate sociala „Un copil dorit e un copil iubit! – „, program ce are la baza informarea, educarea si preventia.
Aceasta este o initiativa ce reuneste echipa de 800 de farmacisti si asistenti din farmaciile Catena, cu sprijinul comunitatii medicale, si are ca scop reducerea numarului ridicat de sarcini neplanificate si nedorite la nivel national.
Obiectivul campaniei noastre este de a readuce in atentia publicului multitudinea optiunilor contraceptive ale secolului XXI. Campania beneficiaza de sprijinul farmaciilor Catena si se va desfasura pe o perioada de 5 ani.
Sesiuni de informare (conduse de o echipa de specialisti) in scoli, licee si facultati;
Servicii oferite de sustinatorul programului, farmaciile Catena: reduceri prin intermediul Cardului pentru elevi si studenti Catena, promotii;
In cadrul campaniei „Un copil dorit e un copil iubit!” vor fi distribuite gratuit, la nivel national in farmacii, in centre de sanatate, 100.000 de brosuri informative.
Sustinerea distribuirii brosurii prin inserturi in publicatii de sanatate editate de grupul de presa Galenus (Farmacia Ta, Galenus – revista farmacistilor si Tonica) si alte publicatii de sanatate;
Promovarea metodelor contraceptive moderne pe litoral;
Farm. Radu George, CEO FILDAS GRUP
„Sexul frumos reprezinta 51,2% din populatia Romaniei, adica aproximativ 11 milioane. Dintre acestea, 55,8% traiesc in mediul urban. Exista peste 5 milioane de femei, potentiale mame, cu varste cuprinse intre 15-49 de ani. In Romania se efectueaza peste 150.000 de avorturi la cerere, pe an, avorturi ce genereaza complicatii in circa 1% din cazuri, Romania situandu-se pe locul 3 in Europa, dupa Marea Britanie, cu 219.000 cazuri, si Franta, cu 209.000 cazuri. Printr-un calcul aritmetic simplu, ne dam seama ca suntem detasat pe locul 1, daca am face raportarea pe cap de locuitor. Conform studiului realizat de Ministerul Sanatatii, in 2005, in tara noastra peste 29.000 de nou-nascuti au fost adusi pe lume de adolescente cu varste intre 15 si 19 ani. Peste 520 de sarcini au fost constatate la mame care au sub 15 ani. Dupa 50 de ani de contraceptie, in Romania, metodele contraceptive sunt foarte putin folosite. Din 5 milioane de femei fertile, doar 8% folosesc metode contraceptive moderne. In acest context, este de la sine inteles, campania Catena nu poate sa fie decat bine-venita.”