Stresul la locul de muncă, un tabu

.

Stresul la locul de muncă este încă un tabu, arată un sondaj recent. Deşi nu mai fac faţă stresului, angajaţii se tem să recunoască asta în faţa şefilor.
Studiul realizat de un ONG britanic care activează în domeniul sănătăţii mintale s-ar putea aplica foarte bine şi la noi, având în vedere că românii se află printre cei mai nefericiţi europeni, iar principalele lor probleme sunt locul de muncă şi situaţia financiară precară.

Revenind la sondajul englezilor, el a arătat că un angajat din cinci şi-a luat cel puţin odată zile libere din cauza stresului, însă majoritatea nu au avut curaj să recunoască adevăratul motiv.

Printre scuzele cele mai folosite se numără problemele digestive sau boala unei rude. Însă oamenii sunt în stare să inventeze orice pentru a nu fi nevoiţi să recunoască în faţa şefilor că suferă de stres.

Stresul şi presiunea de la locul de muncă reprezintă unul dintre cele mai mari tabuuri în relaţia dintre angajat şi angajator, cei dintâi temându-se să nu fie consideraţi prea slabi pentru respectivul loc de muncă.

Pe de altă parte, angajaţii ar vrea să scape de acest tabu, şapte din zece respondeţi ai sondajului declarând că ar vrea să discute cu şefii despre stres. Numai că ei ar prefera că şeful să facă primul pas în acest sens, atunci când observă primele semne de stres.

Ce scuze folosesc oamenii pentru a primi o zi liberă

 
Cei mai mulţi angajaţi – 36% – dau vina pe o problema digestivă, spunând că au mâncat ceva ce nu le-a priit.

Următoarea pe lista scuzelor preferate este răceala, pe care o folosesc 13% dintre oameni. 12% mizează pe o durere de cap, 6% spun că au programare la medic, iar 5% consideră că o durere de spate este scuza cea mai bună.

Cât costă stresul la locul de muncă

În Anglia, economia pierde peste 8 miliarde de lire sterline în fiecare an din cauza absenteismului provocat de stres, depresii şi alte probleme de sănătate mintală. Din acelaşi motiv, americanii pierd 150 miliarde de dolari anual şi ei estimează că în fiecare zi lucrătoare cel puţin un milion de angajaţi lipsesc de la serviciu din cauza stresului.

Pe lângă disconfortul psihic, acesta poate afecta şi sănătatea, provocând dureri de cap, insomnie, oboseală, anxietate, probleme digestive etc.

Englezii care au realizat studiul de mai sus consideră că angajatorii trebuie să fie conştienţi de problema stresului. „Milioane de oameni sunt stresaţi la locul de muncă, iar faptul că se simt nevoiţi să mintă în legătură cu asta în loc să găsească o soluţie, ar trebui să aibă o importanţă majoră pentru angajatori.”

Află şi cum poţi să treci peste o zi grea dacă eşti stresată!
 
Foto: Shutterstock 

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton