Asociația Elevilor din Constanța cere desființarea examenului de Bacalaureat. Tinerii susțin că acest examen „nu testează competențele reale ale elevilor” și solicită crearea unei comisii de experți „care să regândească parcursul liceal” pentru a fi testate competențele elevilor și nu capacitatea de memorare a informației.
După simulările de Bacalaureat, ce au avut loc în perioada 4-6 martie, reprezentanții Asociației Elevilor din Constanța au emis un comunicat prin care solicită desființarea examenului numit și „examenul maturității”.
„Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toți elevii. În timpul liceului, elevii sunt învățați să tocească, nu să și înțeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung să învețe doar ca să ia examenul și să scape de o grijă, nu ca să își testeze cunoștințele, deoarece acesta nu face asta”, se arată în comunicatul de presă, potrivit Hotnews.
De asemenea, în comunicat se face referire la rata de analfabeți funcționali din România. Reprezentanții Asociației susțin că aproape jumătate din elevii români nu pot interpreta o informație și nu au propriile idei din cauza faptului că „au fost învățați să tocească”.
Bacalaureatul este un examen din inerție, nu știm ce vrem cu el, ci doar ne-am obișnuit să îl dăm în fiecare an, fără vreun scop sau beneficiu.
„În plus, nici măcar nu îl cunoaștem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educației nr. 1/2011, nici Legea Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat cu privire la acesta. Pe lângă faptul că materia este foarte multă, este învechită. Este total absurd ca o țară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forțați să învețe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen”, a precizat Lorena Drăgușin, președinte AEC, în cadrul comunicatului.
Totodată, Asociația Elevilor din Constanța subliniază faptul că reprezentanții Parlamentului „au introdus tot felul de discipline exotice la care elevii sunt testați”.
Aceștia susțin, în cadrul aceluiași comunicat, că Ministerul Educației a echivalat, în trecut, probele examenului cu rezultate dobândite în liceu, observând „inutilitatea” Bacalaureatului.