Afacerile care l-au făcut pe Mircea Căpățînă să investească sute de mii de euro la Imperiul Leilor / Exclusiv

.

Mircea Căpățînă a investit peste 700.000 de euro la Imperiul Leilor, în ediția de marți seară. Ce se întâmplă în culise și cum a fost impresionat de afacerile antreprenorilor!?

O nouă ediție a emisiunii Imperiul Leilor i-a ținut pe cei opt investitori cu ochii pe toți antreprenorii care au venit în fața lor. I-au luat la întrebări și au analizat bine înainte de a da verdictul.

Ce investiții a făcut Mircea Căpățînă?

Mircea Căpățînă a decis să finanțeze trei dintre business-urile pe care le-a descoperit. În două se va implica singur, iar în altul alături de Răzvan Raț. Alături de fostul mare sportiv al țării, Mircea va investi în afacerea a doi tineri – Joseph Moglico și Antonio Boteanu. Sportivii care promovează mâncatul sănătos au obținut o finanțare de 250.000 de euro pentru 30% din afacere, urmând ca în maximum 3 ani, aceștia să-și răscumpere 15% din procente prin returnarea sumei.

Cele două business-uri în care a investit singur sunt: o marcă de scutece sustenabilă românească reprezentată de Mihai si Ana Voicu, și cei care realizează produse pentru pat 100% naturale, firma a Oanei si a lui Cătălin Tatu. Pentru cei din urmă, Mircea a oferit 500.000 de euro pentru 20%, care scad la 15% după recuperare, iar pentru primii 100.000 de euro pentru 25%.

În exclusivitate, ownerii celor trei brand-uri ne-au povestit despre experiența lor în emisiune, despre ce se întâmplă în culisele show-ului și cum se pregătesc să pună mâna pe banii de la lei.

Mircea Căpățînă, investiție de sute de mii de euro la Imperiul Leilor

La ce te gândeai când așteptai să intri în fața Leilor?

Joseph Moglico și Antonio Boteanu: Eram puțin emoționat, dar sigur pe reușita noastră. Știam că venim cu niște produse și un brand bine construit care va stârni curiozitatea Leilor. Si îi va împinge să ne pună multe întrebări. Voiam să îmi fac familia mândră, mama, tata și toți susținătorii noștri care ne țineau pumnii.

Mihai și Ana Voicu: Aveam emoții și ne gândeam că ne dorim să iasă pitch-ul foarte bine și să reușim să obținem cel mai bun rezultat pentru afacerea noastră. Din fericire, asta ne-a și ieșit.

Oana și Cătălin Tatu: Am plecat spre București cu gândul la ai noștri, la echipă, la oamenii de acasă care ne-au încurajat. În primul rând, voiam să-i facem pe ei să fie mândri de ceea ce fac zi de zi, de produsele care ies din mâinile lor. De brandul care se construiește în jurul acestor produse.

În ziua filmării eram amândoi emoționați, dar o emoție diferită de cea a participării la un examen, la un test.

Era o emoție extrem de antrenantă. Scopul nostru în acea după amiază a fost să ne putem concentra să prezentăm leilor business-ul nostru. Si potențialul scalării acestui buisness într-o manieră coerentă, logică. La acel moment știam că avem un decor bun, că am pus frumos în valoare produsele noastre. Trebuia doar să avem răspunsurile în fața Leilor, să fim siguri pe noi și să fim convingători. Au fost momente în care ne-am întrebat dacă leii vor pune întrebări dificile, încuietoare, întrebări financiare foarte precise. Dar în acea după-amiază simțeam că suntem pregatiți.

Cum s-au pregătit anteprenorii înainte să participe la Imperiul leilor

Cât te-ai pregătit pentru prezentarea de astăzi? Ce emoții te încercau până să începi?

Joseph Moglico și Antonio Boteanu: M-am pregătit mai bine de câteva săptămâni. Am fost foarte minuțios și am luat fiecare detaliu la puricat. Nu cred că ne-a scăpat absolut nimic, eram pregătiți de orice întrebări. Eram confident în propriile puteri, îmbrățișasem orice incertitudine aveam și indiferent de rezultat eram câștigați prin experiență.

Mihai și Ana Voicu: Ne-am pregătit câteva săptămâni pentru această seară, am întors afacerea pe toate părțile. Am răspuns în repetate rânduri întrebărilor primite de la consultant și am discutat împreună strategia din fața Leilor. În fața Leilor ne-am simțit repede confortabil, atmosfera de pe platou a fost foarte prietenoasă și constructivă. Am uitat repede de emoțiile inițiale.

Oana și Cătălin Tatu: Pentru prezentare ne-am pregătit aproximativ două luni. A fost un exercițiu foarte bun pentru noi să construim scenarii financiare cu investitor în business. Ceea ce am prezentat în fața Leilor a fost o foarte mică sinteză a unui plan de afaceri pe care chiar l-am pus pe hârtie după casting. Ne-a ajutat extrem de mult echipa ProTv, oameni minunați care ne-au ghidat și ne-au explicat ce și cum să prezentăm din acel dosar stufos pregătit de noi.

Când vorbim despre emoții, putem vorbi de 2 momente. Cel din ziua repetițiilor când, sincer, emoțiile au fost mult mai mari. Practic ne era frică că ne vom ”poticni” în ce aveam de prezentat. Iar acești oameni minunați din echipa Imperiul Leilor ne-au dat încredere și efectiv stresul, emoția participării parcă dispăruse. Devenisem mult mai liniștiți și încrezători în noi. În ziua filmării, au fost bătăi puternice ale inimii când ni s-a spus – ”gata, intrați”. Din momentul în care am început să vorbim Leilor despre afacerea noastră, am simțit că suntem ACOLO în studio, prezenți, siguri pe noi, în fața unor oameni de afaceri cu care discutam business.  

Investiție la Imperiul Leilor: „Am primit feedback valoros de la Lei”

Cu ce sfaturi pleci mai departe pentru îmbunătățirea afacerii tale?

Joseph Moglico și Antonio Boteanu: Să punem cu mult mai mult accent pe capitolul de Brand al firmei noastre decât pe vânzări rapide. Creșterea organică este cea mai importantă pe long term și trebuie să ne axăm să vindem produsele create de noi, oricât am crede și în altele.

Mihai și Ana Voicu: Am primit feedback valoros de la Lei. Atât în ceea ce privește partea de marketing, cât și în legat de produs sau de evaluarea afacerii. Planul e sa luam aceste sfaturi, sa implementam o strategie de marketing puternica și sa câștigăm cota de piața pe care ne-o dorim.

„Această apreciere a fost pentru noi o confirmare că avem produse foarte bune”

Oana și Cătălin Tatu: Cel mai mare sfat primit a fost cel să fim încrezători că ceea ce facem, facem foarte bine și că produsele noastre sunt de înaltă calitate. Că sigur vom avea succes dacă vom fi atenți în continuare la calitatea produselor și la felul în care le fabricăm. Această apreciere a fost pentru noi o confirmare că avem produse foarte bune. A fost o confirmare, dar și o onoare să vedem că Leii au fost încântați de produsele noastre.

O altă recomandare a fost de a mări și mai mult piața către domeniul horeca si cel medical.

Ce ți-ai dori să rețină cei de acasă despre afacerea ta? Dar despre tine, ca antreprenor?

Joseph Moglico și Antonio Boteanu: Eu și Tony suntem doi tineri care am ales să ne luăm viața în dinți și să ne luptăm cu jungla de “antreprenori” și a economiei. Suntem îndrăzneți, plini de speranță, disciplinați și cel mai presus, cu credință în scopurile, obiectivele și etica noastră.

Afacerea noastră este oglinda muncii noastre. Fiecare produs a fost construit cu multe nopți pierdute și o dedicare continuă pentru viitorul nostru. Ne dorim să putem transpune calitatea pe care dorim noi să o avem în brandul nostru către consumator, el fiind cel mai important vector pentru dezvoltare.

„Ca antreprenori poate am fi putut face mai mult. Sigur am fi putut avea o cifră de afaceri mai mare”

Mihai și Ana Voicu: Brandul este alternativa sustenabilă la scutecele clasice, din plastic, o afacere cu 100% capital românesc. Despre noi, să știe că facem în fiecare zi progrese și eforturi către un produs mai bun și un serviciu mai performant pentru clienții noștri. Pe lângă produsul inovator pe care îl găsesc la noi, consumatorii au parte de livrare cu mașini electrice, în pungi reutilizabile sau retur și schimb pentru orice pachet sigilat. Indiferent de unde a fost cumpărat.

Oana și Cătălin Tatu: Cei de acasă mi-aș dori să rețină că afacerea este 100 la sută românească, este o afacere de familie. O afacere care a crescut încet, dar cu baze solide, bazată pe multă cercetare, știință și inovație.

Avem specialiști în domeniul lânii și a produselor pentru pat cu care am putut dezvolta aceste produse extraordinare. Produse fabricate la Piatra Neamț și care ajung în dormitoarele din Europa, Canada și Statele Unite ale Americii.

Ca antreprenori poate am fi putut face mai mult. Sigur am fi putut avea o cifră de afaceri mai mare, o fabrică mai mare, mai mulți angajați. Însă am ales echilibrul între un program de muncă de maxim 8-9 ore, o viață de familie normală. Am dorit să fim prezenți în viața copiilor noștri, să nu uităm de hobby-uri, de cei dragi și apropiați nouă. Au fost momente în viața noastră de antreprenor când am spus NU în fața unor oportunități doar pentru că știam că nu era potrivit momentul. Că acea oportunitate ar fi dezechilibrat foarte tare familia.

Acum suntem într-un moment al vieții în care știm că putem oferi mai mult curaj și expertiză business-ului (au crescut copiii).

Investiție de sfert de milion de euro la Imperiul Leilor. Ce spun antreprenorii care au primit suma?

Cum ai descrie experiența participării în show?

Joseph Moglico și Antonio Boteanu: A fost plăcut, intrigant, o experiență nouă care mă va căli pe drumul și experiența mea. Oamenii sunt foarte deschiși, călduroși și dornici să ajute.

Pe scurt, wow! O organizare reușită.

Mihai și Ana Voicu: A fost o experiență inedită și din care am învățat foarte multe, ne-a oferit ocazia să ne uităm în detaliu la afacerea noastră și să o prezentăm într-un fel cât mai clar și atrăgător pentru investitori. După ce au trecut emoțiile, am rămas cu amintiri foarte plăcute despre show.

Oana și Cătălin Tatu: Experiența participării la show a fost una extraordinar de interesantă. Am trăit emoțiile filmărilor, a camerelor de filmat. Am primit aprecieri pentru ceea ce facem și încurajări. Am întâlnit o echipă de super profesioniști care ne-au ajutat să ne prezentăm afacerea cu încredere. Am simțit că am ”prins aripi”; exact acesta a fost sentimentul după ce am ieșit din platou.

Imperiul Leilor revine săptămâna viitoare cu o nouă ediție, marți, de la ora 21:30, pe PRO TV.

Sursa foto: PR Pro Tv

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton