YouTube a anunțat miercuri, pe blog-ul oficial, că va difuza gratuit filme și sezoane întregi de producții TV.
Decizia pune platforma YouTube în concurență directă cu alte servicii de streaming, cum ar fi Netflix, HBO Max, Pluto TV, Peacock și IMDb TV, după cum arată Pagina de Media, care citează TechCrunch.
Există însă un aspect care diferențiază YouTube de Netflix, și anume prezența reclamelor. Dacă abonamentul la Netflix elimină reclamele, accesul la filmele și producțiile TV de pe YouTube va fi gratuit, dar va include conținut publicitar.
Planul YouTube este a adăuga până la 100 de titluri noi săptămânal, inclusiv emisiuni și filme. Pe platformă se găsesc deja o serie de filme gratuite, care au reclame incluse, astfel încât decizia YouTube nu este neapărat o noutate, ci o extindere.
„Tot mai mulți oameni aleg să experimentezee YouTube pe un ecran mai mare, împreună cu familia și prietenii”, arată YouTube în postarea de pe blog. Doar în Statele Unite ale Americii, în luna decembrie 2021, peste 135 de milioane de oameni au urmărit conținut pe YouTube pe un televizor.
Utilizatorii din SUA vor putea să vadă aproape 4.000 de episoade din show-urile lor preferate, cum ar fi „Hell’s Kitchen”, „Andromeda” și „Heartland”. Mai mult, YouTube deține peste 1.500 de filme de la Disney Media & Entertainment Distribution, Warner Bros., Paramount Pictures, Lionsgate, FilmRise și nu numai. Printre titlurile noi din martie se numără „Legally Blonde”, „Runaway Bride” și „Gone in Sixty Seconds”.
Momentan, accesul la aceste filme și show-uri este permis doar utilizatorilor din SUA. Aceștia vor putea să acceseze conținutul de pe mobil, telefon și televizor. Încă nu există informații despre extinderea acestui serviciu în afara SUA.