Românii fac confuzie între medicamente și suplimente alimentare. De aceea, Consiliul Concurenței cere reglementări noi.
Un comunicat al Consiliului Concurenței la nivelul consumatorilor români arată că există o confuzie între medicamente eliberate fără prescripție medicală și suplimente alimentare. Cu toate astea, cele două categorii sunt diferite din punct de vedere al scopului pentru care sunt utilizate.
Medicamentele sunt orice substanțe sau combinație de substanțe care au proprietăți pentru tratarea sau prevenirea bolilor. Pe de altă parte, suplimentele alimentare sunt produse ale căror scop este completarea unui regim alimentar, nu de tratare sau vindecare a bolilor.
Un studiu al Consiliului Concurenței arată că românii selectează medicamentele și suplimenetele alimentare în funcție de beneficiile acestora, de utilizarea personală anterioară, dar și de sfaturi de la profesioniști dindomeniul sănătății, cum ar fi farmaciștii.
Totodată, cumpărătorii sunt influențați și de experiențele altor consumatori, împărtășite pe site-urile de comercializare a acestor produse. Însă unele dintre comentarii nu sunt corecte și pot induce în eroare potențialii consumatori. Lipsa de monitorizare și de moderare a comentariilor induce și mai mult în eroare cu privire la diferența dintre medicamente și suplimente alimentare.
„În acest scop, autoritatea de concurență consideră ca necesară introducerea unor reglementări care să elimine aceste situații întâlnite în practică, în care suplimentele alimentare sunt considerate medicamente, cum ar fi: responsabilizarea comerciantului online în privința conformității acestui conținut cu cerințele legale şi afișarea comentariilor numai după evaluarea acestora de către un moderator sau să nu existe posibilitatea de a publica mărturii personale pe site-ul comerciantului online, dacă acesta nu are resursele necesare supravegherii şi controlului acestui conținut”, subliniază Consiliul Concurenței, citat de Antena 3.
Mai mult, Consiliul Concurenței sugerează implementarea unor elemente de diferențiere vizuală între cele două categorii. O asemenea măsură ar putea ajuta publicul larg să identifice mai ușor tipul produsului și facilitează procesul de alegere pe care îl parcurge consumatorul.