4 aspecte de care sa ții cont când îți deschizi un magazin online

.

Comerțul online a câștigat tot mai mult teren în ultimii ani românii numărându-se și ei printre cei care au prins gustul cumpărăturilor prin intermediul internetului. Odată cu declanșarea pandemiei, volumul vânzărilor magazinelor online a crescut, așa că cei care administrează astfel de afaceri nu se pot plânge din acest punct de vedere.

Prin urmare, dacă te gândești să-ți deschizi și tu un magazin online, acum este momentul potrivit, iar noi îți vom arăta care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le ai în vedere.

Pornește cu un plan bine pus la punct

Trebuie să știi foarte bine ce vrei să vinzi, care este publicul tău țintă și dacă ideea ta are șanse de reușită.  Dacă ai ales o anumită gamă de produse, trebui să studiezi piața pentru a vedea care este cererea, ce alte magazine vând produse similare și la ce prețuri. În cazul în care constați că oferta este una foarte generoasă, este bine să te orientezi către altceva, poate niște produse de nișă, mai puțin prezente pe piață.

În cazul în care dorești să te adresezi unui anumit segment de clienți, alege cu atenție produsele de care aceștia ar fi interesați, de asemenea tot în urma unui studiu de piață.

Alege-ți un domeniu și o platformă

Pentru a deschide un magazin online trebuie să rezervi un domeniu, iar numele acestuia este foarte important, pentru că acesta va fi brandul care te va reprezenta. Un nume de domeniu format din cuvinte uzuale și sugestive cum ar fi „hainepentrucopi” „sculedepescuit” etc este ușor de reținut, dar se va asemăna cu denumirile altor domenii din aceeași zonă, iar  în acest fel nu va ieși foarte mult în evidență.

Pentru a deveni mai cunoscut, trebuie să alegi un nume mai abstract, cu o rezonanță aparte, însă având grijă să nu existe alte domenii cu denumiri apropiate sau similare.

Apoi trebuie să alegi o platformă pe care îți vei dezvolta magazinul, iar în acest scop e bine apelezi la ajutorul unui IT-ist.

Încheie contract cu o firmă de curierat

Pentru a livra produsele în toată țara, ai nevoie de o colaborare cu cel puțin o firmă de curierat așa că nu întârzia să sondezi terenul și în această direcție. Serviciile de livrare rapidă Cargus sunt cele mai apreciate de către cei care desfășoară afaceri în domeniul e-commerce, așa că ar trebui să iei si tu în considerare această soluție.

Înainte de a încheia contractul cu firma de curierat, află care sunt taxele percepute în funcție de zonele de livrare, modalitatea de contactare a clienților și condițiile în care sunt transportate coletele. De asemenea, caută review-uri ale altor clienți, pentru a vedea care este gradul de satisfacție al acestora față de serviciile firmei de curierat.

Imagini și descrieri cât mai detaliate ale produselor

Odată ce platforma este pusă la punct, poți începe să încarci produsele pe care vrei să le vinzi. Clienții care fac cumpărături online vor să aibă cât mai multe informații despre produsele care îi interesează, așa că nu te zgârci la detalii. Postează cât mai multe imagini din diferite unghiuri și descrie amănunțit fiecare produs. Nu e o idee bună să iei descrierile cu copy/paste, pentru că acesta nu este un conținut original și nu va avea foarte mare relevanță pentru motoarele de căutare. Așadar, descrierile originale, alături imaginile cât mai detaliate și de bună calitate, sunt cheia pentru a-ți crește vizibilitatea în mediul online.

Foarte importantă este și promovarea, așa că va trebuii să crezi și pagini pe rețelele de socializare, pe care să le popularizezi masiv, astfel încât să devin cât mai vizibile.

Sursa foto:

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton