Pentru a fi găsit și ofertat, trebuie să fii vizibil, atât online, cât și offline. Iar un profil de LinkedIn solid este un prim pas în acest sens. Însă e destul de dificil să construiești relații online. Când ai participat ultima dată la un eveniment de networking? „Înainte de Covid”, vei spune probabil. Ca mulți dintre noi.
Text: Mihaela Pascari
Cum relaționezi totuși în spațiul virtual? Găsește cercurile care te interesează, răspunde la diverse topicuri deja deschise, care se bucură de engagement și intră în dialog cu membrii. Și nu uita să adaugi titulatura lângă numele tău. Angajatorii sunt prezenți la fiecare conferință sau târg, chiar și online, iar obiectivul tău este să ajungi pe ecranul radarului lor. Iată ce alte lucruri te mai pot ajuta să te faci remarcat:
Ce ai de făcut pentru a câștiga atenția oamenilor de HR
Soluția este obținerea credibilității, iar aceasta este compusă din două elemente: un caracter puternic și un set de competențe critice. Caracterul puternic este construit și menținut prin gradul de seriozitate, integritate, ambiția și determinarea de a obține rezultatele dorite. Este un lucru pe care colaboratorii tăi îl vor realiza de la primul contact cu tine și această impresie li se va accentua în timp, pentru că marea calitate a unui caracter adevărat este stabilitatea în timp. Probabil că te întrebi: „Dar ce mă fac dacă simt că nu am acest caracter în momentul de față?”. În nici un caz nu trebuie să ridicăm din umeri și să plecăm mai departe dezamăgiți. Caracterul se construiește și se educă în timp, mai ales printr-un proces conștient de disciplină și de automotivare. Asta trebuie să facem și noi
Competențele critice sunt acele abilități, care aplicate zi de zi, dau naștere la rezultate extraordinare. Competențele critice sunt abilitatea de comunicare concis și la obiect, abilitatea de a lucra în echipa și abilitatea de a analiza și rezolva probleme. Ele nu sunt un dar exclusiv, oferit numai unora dintre noi la naștere, ci sunt lucruri care se pot învăța și perfecționa prin practică.
Nu este greu să vedem acum de ce profesioniștii care dau dovadă de caracter și de competențe critice devin atât de credibili, încât universul business află despre ei, îi contactează și le oferă joburi de top fără că aceștia să aplice măcar pentru ele.
Întrebarea care merită să o considerăm acum este „Ce pot eu să fac pentru a-mi dezvolta caracterul și competențele critice?” astfel încât să-mi crească și mie șansele să fiu contactat/ă de companii, în loc să caut eu următorul loc de muncă dacă va fi cazul.
Soluții de dezvoltare profesională și personală sunt acum disponibile tuturor. Fie că alegi un o varianta de auto-dezvoltare prin cărți, fie că apelezi la un coach în carieră, fie că alegi să frecventezi seminarii deschise despre construirea carierei, important este să realizăm cu toții că toate aceste lucruri sunt posibile, sunt accesibile, dar vin cu o singură condiție: aceea dea avea ambiția și determinarea de a acționa susținut. Spre exemplu, dacă planifici să te reprofilezi înspre domeniul IT-ului dar nu ai încă experiență relevantă poate că ai nevoie de un curs de formare pentru a te face remarcat. eJobs România îți pune la dispoziție cursuri gratuite, printr-un proiect cofinanțat din Fondul Social European, parte a programului Operațional Capital Uman 2014-2020. În funcție de abilitățile tale poți urma fie cursul de tester, ideal dacă ești atent la detalii și la identificarea erorilor în site-uri sau cel de Programator Java, ideal dacă ai înclinație spre design.
Cursurile au loc online, după job, de luni până vineri, între orele 17:00 / 17:30 și 20:00 / 20:30 (ora de începere se stabilește la prima oră de curs). Ele te ajută să faci reconversia către un job în domeniul IT, se desfășoară 100% online și te învață o abilitate practică, căutată pe piața muncii.
Cursurile gratuite în IT sunt disponibile prin:
PROGRAMUL OPERAŢIONAL CAPITAL UMAN 2014-2020
Axa Prioritară 6 – Educație și competențe ID
proiect: POCU/726/6/12/135988
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020