Companiile susţin sus şi tare că politica muncii în open space este benefică pentru eficientizarea comunicării dintre angajaţi şi pentru stimularea creativităţii acestora.
Însă în realitate lucruri aşa stau? Foarte mulţi angajaţi spun că un astfel de stil de lucru îi împiedică să se concentreze, îi agită şi nu le oferă nici un fel de intimitate la locul de muncă.
Dacă ar fi posibil, aceştia şi-ar dori să lucreze în birouri închise în care să fie alături doar de colegii din departament şi să nu fie nevoiţi să asculte toate convorbirile telefonice, toate soneriile de telefon, toate certurile şi toată agitaţia create de zecile de colegi din „open space”.
În urma unor discuţii purtate cu angajaţi care lucrează în spaţii deschise, am întocmit o listă cu avanataje şi dezavantaje ale acestui stil de lucru.
Avantajele lucrului în open space
– comunici mai bine cu colegii – interacţionezi direct, la nivel personal, cu toate departamentele – informaţiile circulă cu viteză crescută iar denaturarea se reduce
– trebuie să suporţi mult zgomot – nu ai intimitate – eşti deranjată de colegii care trec des pe lângă biroul tău – oboseşti mai repede atât psihic cât şi fizic din cauza stresului crescut – „participi” fără voia ta la discuţiile telefonice private ale altor angajaţi – nu-ţi poţi personaliza biroul – eşti expusă permanent privirilor curioase ale colegilor – nu poţi „mânca printre picături” la birou – apar mereu certuri între colegi legate de alegerea unei temperaturi ambientale care să mulţumească pe toată lumea