Printre cele mai afectate afaceri din cauza pandemiei de Covid-19 s-au numărat cu siguranță și saloanele de înfrumusețare. Odată cu redeschiderea lor, acestea au fost nevoite să ia o serie de măsuri de siguranță menite să împiedice răspândirea virusului în rândul clienților dar și a angajaților.
Dacă deții un salon iată de ce anume trebuie să ții cont pentru a-ți putea desfășura activitatea în siguranță:
Distanțarea socială prin decalarea programărilor și acceptarea unui număr mai mic de clienți. Știm că este greu să refuzi clienții dar este mai bine și pentru ei și pentru angajații tăi. Prin evitarea aglomerărilor nimeni nu își riscă sănătatea.
Dezinfectarea suprafețelor este extrem de importantă. Întotdeauna a fost, mai ales în acest domeniu, dar acum a devenit obligatorie utilizarea unor soluții dezinfectante profesionale, ce au puterea de a elimina într-o proporție de peste 90% bacteriile, fungii, virusurile și în general microorganismele ce pot fi dăunătoare pentru sănătate. Astfel, scaunul și mânerele acestuia trebuie dezinfectate, scafa, chiuveta, patul de cosmetică, accesoriile cu care clientul intră în contact precum periile de păr, agrafele etc.
Purtarea măștii de protecție atât de personal cât și de cei care îți trec pragul. Excepție se va face din partea clienților atunci când vine vorba despre proceduri faciale cosmetice. În oricare altă situație această măsură nu trebuie încălcată, masca de protecție fiind una dintre cele mai importante măsuri luate împotriva noului coronavirus.
Spălarea mâinilor este o acțiune ce nu trebuie neglijată. Băile saloanelor ar trebui să dispună de dispenser pentru săpun lichid și dezinfectant pentru mâini dar și de uscătoare de mâini profesionale sau prosoape de hârtie. Este știut faptul că mediile umede favorizează dezvoltarea patogenilor și, de aceea, este esențial ca mâinile să fie perfect uscate.
Dispunerea din loc în loc a unor dezinfectanți pentru mâini și obligativitatea de a fi folosit de fiecare dată când cineva intră în salon. Pentru că știm că acest lucru implică anumite costuri suplimentare din partea managementului, este recomandată găsirea unui furnizor competent și serios, ce are în permanență pe stoc o gamă diversificată de dezinfectanți pentru mâini la prețuri accesibile, precum IgienaPHS.
Purtarea mănușilor de protecție din partea angajaților. Acestea acționează precum o barieră între client și angajat, protejând mâinile și de soluțiile chimice folosite în diverse tratamente sau vopsea de păr. Acestea se vor schimba după fiecare client pentru a menține un nivel de siguranță și igienă ridicat.
Măsurarea temperaturii tuturor persoanelor ce pătrund în salon este de asemenea importantă iar în cazul în care cineva prezintă semne de răceală, gripă și stare febrilă va fi reprogramat și îndrumat către un centru de testare.
Limitarea timpului petrecut în salon sau diminuarea timpului de așteptare este un aspect esențial și îi va ține pe toți cei prezenți sănătoși și la adăpost de anumite riscuri. De asemenea, poți pune la dispoziția clienților mănuși de unică folosință, măști, în cazul în care ale lor se murdăresc în timpul procedurilor sau se prezintă fără acestea. De câteva ori pe zi se recomandă aerisirea spațiului pentru a permite circulația acestuia.
În situațiile în care salonul necesită o reorganizare mai bună pentru a distanța corect scaunele de coafor și toate mesele de lucru este un moment bun pentru a-ți întâmpina clienții cu un nou design. Reorganizarea spațiului poate fi problematică pentru anumite spații care nu sunt foarte generoase însă distanțarea corectă este una dintre cele mai importante măsuri de siguranță ce trebuie luate în această perioadă.