GUESS Inc. este una dintre cele mai recunoscute mărci de haine din întreaga lume. Se remarcă prin stilul european și colecțiile pline de farmec. Produsele marca GUESS oferă o imagine de lux oricui dorește un stil inovator. Creată în 1982 și având reședința în Los Angeles, GUESS oferă haine la modă, genți de mână, ceasuri, încălțăminte și multe alte accesorii. Firma este prezentă și în România, poți găsi aici sneakers GUESS pentru dama la pret avantajos.
Compania a fost înființată de frații Marciano, iar la început nu a fost neapărat o mare putere în industrie. Numele a fost ales de cei 4 frați datorită drumurilor zilnice pe Olympic Boulevard, unde vedeau un panou publicitar al McDonald’s, pe care scria „GUESS what is in the new Mac?” (Ghici ce este în noul Mac?). Glumind pe baza acestei întrebări, cei 4 au început o dezbatere amuzantă care s-a finalizat cu alegerea acestui nume pentru brandul propriu.
Compania a început să funcționeze în două birouri mici, iar dacă te uiți la sigla GUESS, poți vedea un triunghi și două numere: 1201 și 1203. Oamenii obișnuiesc să creadă că cele două au o simbolistica mistică sau vreun înțeles ascuns, dar adevărul este că sunt doar numerele de pe ușile celor două birouri.
La începutul anilor 80 denimul nu era încă văzut ca o țesătură pentru hainele moderne ci mai degrabă pentru echipamentele tehnice. Paul Marciano, cel mai mare dintre frați, a sesizat imediat oportunitatea unei combinații între stilul european și cel american. Creând o linie de haine senzuale, Marciano a schimbat pentru totdeauna percepția denimului, acesta ieșind de sub eticheta de țesătură tradițională americană.
Chiar dacă inițial cumpărătorii au fost sceptici să adopte această nouă modă, frații Marciano au dat lovitura cu noul lor model de jeans, care avea trei fermoare, era subțire, prespălat și purta denumirea Marilyn Jean.
La atingerea succesului companiei GUESS, a contribuit și modul revoluționar în care fondatorii au făcut publicitate. Aceștia au mers foarte mult implementarea brandului Guess pe piață ca o atitudine și un stil de viață, mai degrabă decât promovarea unor produse punctuale. Interesant este că nu s-a lucrat niciodată cu o agenție, ci totul s-a făcut în funcție de dorința lui Paul. Acesta a învălui brandul într-o imagine de glamour, iar clienții au înțeles foarte bine asta. Guess este asociată cu modele de renume, acestea fiind cunoscute ca ”GUESS Girls”: Claudia Schiffer, Carrè Otis, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Carla Bruni și Naomi Campbell.
Din punct de vedere al marketingului, Guess a fost un deschizător de drumuri în industria modei. Reclamele alb negru tipărite dar și multe dintre cele color au fost premiate de nenumărate ori în industria publicitară, pentru creativitate și excelență.
Având vânzări de peste 500 de milioane de dolari în 1997, Guess a fost unul dintre cei mai mari producători de blugi din SUA. Pe lângă blugi, compania a licențiat numele brandului pentru multe linii de produse, cum ar fi: Guess Watches, Baby Guess, Guess Kids sau Guess Eyewear.
Anii 2000 au zdruncinat compania, iar domnia brandului Guess părea că se încheie. Principalul motiv a fost schimbarea preferințelor pentru modă a cumpărătorilor, iar asta s-a văzut în scăderea drastică a vânzărilor de denim.
Președintele Barnard’s Retail Trend Report, Kurt Barnard spunea, într-o analiză a industriei textile că ”oamenii s-au săturat de blugi”. În timp ce companiile concurente precum Levi Strauss și The Gap s-au reorientat către piața de pantaloni de doc kaki, care era în plină expansiune, Guess a introdul jeanși de calitate superioară care puteau fi recunoscuți foarte ușor.
Datorită creativității și al simțului ager al afacerilor de care au dat dovadă frații Marciano, GUESS ținut pasul cu toate tendințele și stilurile dar a și impus anumite trenduri care au fost adoptate și de alte companii concurente. Toate acestea au ajutat la transformarea mărcii GUESS într-un gigant vestimentar.