În 2009 româncele au cumpărat genţi Louis Vuitton în valoare de 3,1 milioane de Euro. Cel puţin asta reiese în urma unui studiu prezentat ieri…
… în deshiderea ediţiei 2010 a Business of Luxury Forum.
Dacă trăiai cu impresia că doar la New York, Londra sau Paris se poartă genţile Louis Vuitton, Hermes, Balenciaga, Chloe, Chanel sau Dior, ei bine te-ai înşelat.
Astfel, dacă ne luăm după vânzările foarte mari de 3,1 milioane de Euro realizate anul trecut de singurul magazin Louis Vuitton din România (deschis în iunie 2008), se pare că nu doar câteva persoane publice de la noi îşi permit să achiziţioneze poşete veritabile al căror preţ variază între 700 şi 20.000 de Euro.
Prin comparaţie, în an de criză, româncele iubitoare de modă au reuşit să aducă francizei Louis Vuitton din Bucureşti cu 1 milion de Euro mai mult decât au lăsat unguroaicele în acelaşi magazin din Budapesta.
Urmat de alte mărci ce au înregristrat vănzări ridicate, precum Ermenegildo Zegna, Canali, Max Mara şi Hugo Boss, Louis Vuitton este cel mai mai profitabil brand de lux din România în 2009.
Cu toate acestea, se pare că unul dintre cele mai cunoscute şi contrafăcute branduri de lux din lume nu mai este de actualitate în rândul vedetelor autohtone şi al celebrităţilor de talie internaţională.
Dacă în urmă cu 1-2 ani Andreea Raicu, Amalia Năstase, Andreea Marin Bănică sau Mihaela Rădulescu, Elena Băsescu sau Ramona Bădulescu aveau cel puţin o geantă de fiţe semnată Vuitton, astăzi situaţia s-a schimbat.
În timp ce Ministrul Turismului şi al Dezvotlării Regionale, Elena Udrea îşi accesorizează ţinuta în continuare cu un exemplar Louis Vuitton în valoare de 1.350 de Euro, păzit şi de agenţii SPP, celelalte doamne şi domnişoare notorii au trecut la o nouă dragoste pe nume Hermes Birkin, al cărei preţ de pornire este de aproximativ 5000 de Euro.