EXCLUSIV! Interviu cu Rucsandra Hurezeanu, ambasadoarea frumuseții pe 3 continente

.
Ivatherm a împlinit 15 ani. Prima companie de dermatocosmetice se află acum în top 5 cele mai mari companii de frumusețe din România și a ajuns în 15 țări, pe 3 continente. Fondatoarea Rucsandra Hurezeanu ne-a povestit cum a reușit să transforme un brand românesc într-un brand internațional de succes.

O cunosc pe Rucsandra de mulți ani și nu încetează să mă surprindă. Lider cu viziune, știe care sunt ultimele ten­dințe în cosmetologie, business și spiri­tua­litate. Expertă în medicină, tratează pielea sensibilă cu produsele sale inovatoare, brevetate de cercetători din întreaga lume. Femeie de o frumusețe cinematografică, este cel mai bun exemplu de antreprenoare de fier cu mănuși de catifea. Rucsandra a creat brandul Ivatherm în urmă cu 15 ani, din dorința de a găsi o soluție pentru tratarea afecțiunilor pielii sensibile. Astăzi, brandul său este prezent în  15 țări și extinderea continuă.

De ce ești cel mai mândră din tot ce ai realizat până acum?

Mă simt mândră când aproape toate femeile pe care le văd prima dată fie au încercat, fie au auzit de Ivatherm. Sunt bucuroasă că suntem în primii 5 jucători pe piața produselor de farmacie din România și avem o prezență internațională în 15 țări. Am o echipă extraordinară de aproape 50 de persoane cu care am construit un brand care a crescut mult în ultimii ani, chiar și în 2020 vom avea 25% creștere față de anul trecut. 

Trei momente-cheie din cei 15 ani?

Primul moment important a fost când am început să existăm pe rafturile lanțurilor mari de farmacii, chiar din primele luni de existență. Apoi internaționalizarea companiei, care a început în 2015, crearea unei platforme mari logistice lângă București în 2018 și a departamentului de marketing digital cu platforme noi de vânzare în 2020. 

Care sunt acele lucruri pe care nu le-ai mai face la fel, dacă ar fi să o idei de la capăt? 

Am avut de la început o viziune și o pozițio­nare a mărcii pe care le-am păstrat fără nicio schimbare. Suntem un brand de farmacie, prescris de dermatologi pentru piele sensibilă. Produsele noastre sunt eficiente, testate, sigure și ameliorează condițiile pielii de la acnee, la rozacee, dermatită atopică și multe altele. Dacă ar fi să încep astăzi din nou, aș căuta ajutor, sprijin, consultanță externă mai repede. În România, industria cosmetică e foarte mică și noi toți avem nevoie de modele și repere, pe care le luăm din marea industrie, globală, la care e bine să ne raportăm. În felul ăsta și succesul, și eșecul devin relevante, importante. 

Ce sfat i-ai da Rucsandrei de acum 15 ani?

Sunt foarte recunoscătoare pentru tot și toate, compania a crescut an de an, organic și stabil. Sincer, nu mi-am imaginat la început că voi ajunge așa de departe. Rucsandrei de acum 15 ani i-aș fi spus să aibă mai multă încredere, să testeze și să experimenteze mai mult. I-aș mai fi spus să se bucure mai mult de fiecare moment. Cu cât trece timpul îmi dau seama că momentele de bucurie, pregătirile de sărbătoare cu echipa și familia sunt cele mai frumoase amintiri. Anul acesta, am hotărât să sărbătorim cei 15 ani cu echipa la terasa de lângă birourile noastre. 

Care sunt provocările cu care a venit dezvoltarea internațională?

Vindem în câteva țări din Europa, în Orientul Mijlociu și Asia, în țări care au culturi și obiceiuri de cumpărare foarte diferite. Provocările sunt multe și prima este găsirea partenerului ideal, care să iubească produ­sele și să creadă în potențialul brandului, să investească în construcția lui alături de noi. Creăm formule și produse speciale în linie cu specificitățile și preferințele fiecărei piețe

și ne adaptăm acțiunile de marketing la cultura locală. Cel mai greu e când trebuie să luăm decizia de a schimba un partener care nu per­formează și să intrăm din nou în faza de cercetare și prospecțiune de piață. E nevoie să călătorim des în fiecare din țările în care vindem, să vedem dacă strategia e implementată bine, să formăm mereu echipa locală cu traineri de produs. 

Ce ai învățat din negocierile cu antrepre­norii din aceste țări?

Există o curbă a învățării în orice și probabil astăzi sunt un negociator mult mai bun decât eram acum cinci ani. Am învățat să nu mă grăbesc să dau un răspuns sau să fac concesii dacă e cazul și chiar să semnez un contract cu o previziune de profit egală cu zero în primul an. E important ca fiecare piață să fie ajutată și susținută pentru a crește. Anul acesta, chiar în pandemie, am semnat două contracte noi în Vietnam și Qatar și urmează în decembrie încă două, în India și UK. Bucuria mea a fost cu atât mai mare cu cât colegii mei s-au ocupat integral de negocieri. 

Ce ai aflat despre felul în care femeile se raportează la propria frumusețe? 

Felul în care femeile se raportează la frumu­sețe și felul în care acceptă și reacționează la procesul de îmbătrânire e foarte diferit. În Asia, femeile nu par preocupate deloc de îmbătrânire, nu vorbesc despre asta, în schimb consumă mult produse anti-aging preventiv, de la 25–30 de ani. Tendința în Asia e să comunici despre ingredientele active, iar apa termală e foarte căutată. Consumatorii știu ce consumă. În Europa și America se vorbește mult de conceptul de „clean beauty”, produse personalizate, microbiom friendly și branduri suste­nabile. În Orientul Mijlociu, consumatoarele știu totul despre produsele și ingredientele pentru albire, despre protecția solară. Ope­rațiile sau procedurile estetice au intrat repede în rutina de bază a femeilor. 

Noi, în România, avem șansa să trăim într-o țară cu femei frumoase și îngrijite. Dermatologia e o specialitate foarte căutată astăzi și aici, pentru că inovațiile în acest sector sunt mari și progresul e evident.

Ce diferențe sunt între ritualul de îngrijire al româncelor versus ­alte naționalități?

În Asia e la modă „double cleansing“, după demachiere urmează obligatoriu spălarea feței cu un gel de spălare hidratant, nonabraziv, fără parfum. Ritualul lor include 7-8 produse, multe serumuri și creme cu texturi mai lejere și mai fluide. Produsul cu factor de protecție solară e ultimul aplicat într-un ritual. Nu le place 2 în 1 sau scurtarea ritualului. În Orientul Mijlociu, femeile folosesc mult produse de albire și produse cu FPS. Nici în Asia, nici în Orientul Mijlociu femeile nu stau la soare, se feresc cât pot de mult, nu cunosc plăcerea de a face plajă, ca noi. 

Care a fost strategia companiei din momentul în care a început pandemia?

Am reușit să punem pe piață imediat produsele de care era mare nevoie, cum sunt dezinfectantele alcoolice și cremele hidratante pentru mâini, formulele standard recomandate de OMS. Tot în primăvară am creat un nou website, o platformă nouă de e-commerce și am accelerat digitalizarea. 

Ce planuri legate de sustenabilitate aveți?

Lucrăm la implementarea unui program de înlocuire a flacoanelor de plastic exclusiv cu ambalaje bio, produse din trestie-de-zahăr. Va fi o tranziție estimată la doi ani. Dorim să ne asumăm și mai multă responsabilitate în alegerea ingredientelor, în așa fel încât produsele noastre să fie cât mai naturale, sustenabile, din surse sigure pentru mediu. Cartonul și hârtia folosite în produsele și materialele noastre sunt obținute de la furnizori certificați PEFC. Vrem să avem certitudinea că impactul asupra pădurilor este redus, controlat și sustenabil, iar generațiile viitoare se vor bucura de păduri virgine, ca cele din jurul Băilor Herculane și Munții Cernei.

Ce ai aflat despre tine în perioada asta?

Am aflat cât de mult îmi lipsesc călătoriile de afaceri și cât de săracă ar fi viața mea fără ele. Am simțit cât de puternic e brandul pe care l-am construit, când în pandemie economia a scăzut, iar noi finalizăm 2020 cu o creștere mare. În plan personal am avut câteva schim­bări. Izolată în casă timp de două luni cu copiii mei adolescenți, veniți de la școli din Germania, am petrecut mult timp împreună, a fost ca o vacanță binemeritată de care aveam nevoie. Am aflat că sunt puternică mental și fizic, au fost provocări la birou cu echipele, oameni care pleacă și alții care vin, dar fiecare își găsește locul care i se potrivește în etapa de viață în care se află.

Ce îți propui pentru 2021?

Pentru Ivatherm avem multe provocări – formularea și lansarea de produse noi, evident, accelerarea digitalizării, intrarea pe noi piețe precum India, Marea Britanie, Vietnam, Kuweit, Qatar și armonizarea echipelor care să pună în practică strategia și planurile. 

Care este ritualul tău de frumusețe?

Folosesc multe cosmetice , asta e sigur. Testez mult, îmi place să descopăr texturi apoase, uleioase, pudrate și parfumuri noi. Apa termală Herculane e singura constantă în ritualul meu, în rest folosesc multe serumuri și creme. 

Care sunt acele obiceiuri sănătoase care îți cresc nivelul performanței?

Alimentația, somnul, sportul, meditațiile mă țin într-o stare de performanță bună. Am exclus glutenul și lactoza de câțiva ani din alimentație, iau multe suplimente alimentare și vitamine, pentru că aportul zilnic nu e suficient și fac sport de trei ori pe săptămână (fitness, yoga, înot, alergare). Îmi plac ceaiurile verzi din China, abia aștept să-mi refac stocurile epuizate în pandemie. Am ritualurile mele de meditații și practici spirituale care îmi aduc liniște, claritate și perspective noi ale momentelor pe care le trăiesc. 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton