Tineri şi copii, ucişi în accidente de circulaţie

.

Accidentele de circulaţie sunt pricipala cauză a morţii la copiii şi tinerii între 5 şi 29 de ani. Viteza excesivă, ignorarea centurii de siguranţă şi consumul de alcool sunt cele…
… mai frecvente cauze. În oraşe, pietonii sunt cei mai expuşi.

Statisticile alcătuite de Poliţia Rutieră arată că, în Bucureşti, numai în ianuarie 2010 au avut loc 206 accidente cu victime, din care au rezultat şase morţi şi 55 de răniţi grav.

Dacă luăm în calcul statisticile din 2008, principala cauză a accidentelor este traversarea neregulamentară a străzii de către pietoni (aproximativ 35 % din accidente). Pentru că nu au folosit zebra, 19 persoane au murit şi 142 au fost rănite grav, numai în primele cinci luni ale anului 2009.

În ciuda campaniilor desfăşurate de Poliţia Rutieră, 38% din totalul celor care şi-au pierdut viaţa în evenimente rutiere au fost pietoni indisciplinaţi.

Neacordarea prioritatii si viteza excesiva se numara, de asemenea, printre cele mai frecvente cauze ale accidentelor.

Şi totuşi, în acelaşi an 2008 cele mai multe amenzi au fost acordate pentru staţionarea sau oprirea neregulamentară, şi nu pentru traversarea străzii prin loc nepermis sau neacordarea de prioritate pietonilor.   

Accidentele de circulaţie sunt o problemă în întreaga lume, nu numai în România. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) le consideră o ameninţare majoră la adresa sănătăţii noastre. La nivel mondial, 1.3 milioane de persoane sunt ucise în accidente de circulaţie, iar 50 de milioane sunt rănite în fiecare an.

Accidentele de circulaţie sunt principala cauză a morţii la copiii şi tinerii între cinci şi 29 de ani. Aproape jumătate din victime sunt pietoni, biciclişti şi motociclişti. Bineînţeles că cele mai afectate sunt ţările dezvoltate, unde traficul este foarte intens.

Dacă numărul accidentelor continuă să crească, se estimează că în 2030 vor ajunge să ucidă 2.4 milioane de persoane pe an.

În aceste condiţii, OMS a hotărât ca decada 2011 – 2020 să fie dedicată siguranţei rutiere. Statele membre, inclusiv România, sunt invitate să ia măsuri pentru a spori siguranţa pe şosele.

Cei de la OMS consideră că ar trebui ajustată legislaţia aşa încăt să se prevină factorii de risc, în special viteza şi conducerea în stare de ebrietate. La fel de importante sunt centura de siguranţă, scaunul pentru copil şi casca pentru motociclişti, acestea putând salva multe vieţi.
 
De asemenea, OMS cere îmbunătăţirea serviciilor de urgenţă, aşa încât accidentaţii să fie îngrijiţi mai bine şi mai repede, fabricarea unor maşini mai sigure şi o educaţie rutieră mai riguroasă.

Foto: Shutterstock

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton