Zilele acestea, meniul de restaurantele McDonald’s din toată ţara oferă câteva produse cu specific românesc: o adaptare a celebrilor mici, salată de varză şi un sandviş cu carne de porc cu garnitură de ceapă şi sos de hrean. Iată de ce se întâmplă acest lucru.
A început ca un viral, cu un link pe Facebook către reclama cu Bobonete la McDrive, devorând un McMic pe nerăsuflate. Mi-a plăcut. Apoi au urmat commenturile din registrul „Ce mai urmează? McShaorma??” M-a distrat apoi să văd caricatura din Kamikaze, cu McColivă. În sfârşit, a venit apoi şi ziua de 1 mai, însoţită de comunicatul oficial, prin care aflam că „măcmicul” nu e glumă, e pe bune. Ba e însoţit şi de alte produse cu iz neaoş: sandviş cu porc, salată de varză şi un desert fără tricolor, dar nu şi fără savoare: plăcintă cu afine şi îngheţată.
Aşa m-am convins că trebuie să văd ce formă are micul în interpretare McDonalds (e turtit în chiflă, din păcate) şi, mai ales, să-l compar cu micii mei preferaţi (de la Nea Mircea Măcelarul, de la Piaţa 1 Mai).
Am testat, am întrebat despre campania „Săptămâni Româneşti la McDonalds” şi iată ce am aflat, chiar de la directorul general al McDonald’s România, Daniel Boaje.
Campania aceasta este prima de acest fel, care să propună produse româneşti. De multă vreme clienţii întrebau de un produs care să semene cu micul, aşa că, în primă fază, s-a luat carne de mici gata preparată din supermarket şi s-a testat produsul. A urmat adaptarea reţetei până la formula actuală, care este un amestec de carne de porc şi de vită cu condimente (fără bicarbonat de sodiu).
Carnea de McMici este produsă în Austria şi vine porţionată şi congelată, la fel ca şi celelalte produse de carne de la McDonalds. Valabilitatea produselor congelate este de 3 luni.
Vânzările sunt peste aşteptări, la numai o săptămână de la lansare. Oficialii McDonalds se aşteaptă să pună pe grătar în jur de 300 000 de McMici până la finele campaniei actuale, din 2 iunie.
Dacă rezultatele vor fi peste aşteptări, e posibil ca McMicul să revină în cadrul altor campanii sau chiar să intre în meniul permanent.
Ca orice produs McDonald’s, McMicii figurează în reţetarull internaţional şi pot fi preluaţi şi de alte ţări, dacă doresc.
Ce produse cu specific local mai propun clienţii: McSarmale şi, desigur, McMămăligă. Sunt curioasă dacă se vor materializa vreodată…