Nu doar calitatea contează – în timpul unei pandemii, clienții saloanelor de înfrumusețare acordă atenție în primul rând siguranței serviciului. Consumatorii vor căuta locurile în care sunt respectate cele mai riguroase standarde sanitare: cel mai înalt nivel de igienă, menținerea distanțării sociale și sterilizarea strictă a instrumentelor refolosibile.
În prezent, pentru o vizită la un salon de manichiură, un salon de coafură sau o clinică de medicină estetică este necesară respectarea mai multor reguli de siguranță. Dacă nu sunteți încă familiarizat(ă) cu aceste reguli, le puteți citi, de exemplu, pe site-ul Institutului Național de Sănătate Publică. Este foarte importantă punerea în practică a acestor măsuri, atât pentru siguranța clienților, cât și a personalului salonului. Fiecare dintre noi avem responsabilitatea de a face tot ce ne stă în putință pentru a avea grijă de sănătatea noastră și a celor din jur.
Măsuri de securitate care trebuie urmate de către fiecare deținător de salon
Deși măsurile de securitate trebuie respectate cu rigurozitate și de către clienți, cea mai mare responsabilitate le revine deținătorilor saloanelor, a căror sarcină principală este de a adapta saloanele la noile standarde de siguranță. Conform Institutului Național de Sănătate, acestea trebuie:
să permită doar programările făcute prin apel telefonic sau online;
să asigure distanța de minimum 2 metri între persoane și să aibă grijă să nu existe clienți în așteptare în salon;
să informeze clienții cu privire la măsurile de siguranță luate;
să poarte tot timpul măști de protecție și mănuși;
să asigure igiena adecvată a instrumentelor de lucru și a suprafețelor.
La nivel global, există și alte măsuri de siguranță recomandate a fi implementate de către deținătorii de saloane:
să se abțină de la servirea clienților cu băuturi calde sau răcoritoare, cu excepția apei din recipientele de unică folosință;
să pregătească pentru clienți un suport pentru dezinfectarea mâinilor – este recomandat ca acesta să fie dotat cu instrucțiuni grafice care să arate cum se curăță și dezinfectează corect mâinile;
să asigure cele mai bune echipamente pentru dezinfectarea zilnică a suprafețelor tactile: balustrade, mânere de uși, întrerupătoare de lumină, scaune, etc.
să înlocuiască instrumentele refolosibile (de exemplu, foarfece, pensete, clești, etc.) cu instrumente de unică folosință, cu excepția celor care vor fi supuse procesului de sterilizare;
să asigure curățarea și igienizarea de mai multe ori pe zi a suprafețelor comune cu care clienții intră în contact, de ex. mânerele ușilor, balustrade, blaturi, spătarele scaunelor.
Este drept că saloanele și clinicile profesionale de înfrumusețare au acordat atenție dezinfectării și sterilizării instrumentelor și înainte de începerea pandemiei, pentru a proteja clienții împotriva infecțiilor virale, bacteriene, parazitare sau fungice. Însă acum, mai mult decât oricând, standardele sanitare sunt și mai ridicate și au devenit și mai importante. Dezinfecția este un proces prin care sunt distruse doar formele vegetative de microorganisme, deci nu oferă o protecție totală împotriva infecțiilor. Prin urmare, este necesar ca instrumentele să fie sterilizate pentru a distruge complet toate formele de microorganisme. În saloanele și clinicile care oferă servicii cosmetice și estetice, garanția completă a securității sanitare este asigurată numai prin supunerea instrumentelor la un proces de sterilizare cu o autoclavă, recunoscută drept un dispozitiv-cheie în lupta împotriva virusului COVID-19.
Responsabilitățile angajaților salonului: spălarea mâinilor, purtarea de îmbrăcăminte și măști de protecție adecvate
Pe lângă respectarea riguroasă a recomandărilor menționate anterior, responsabilitățile angajaților salonului, impuse la nivel global în majoritatea țărilor, sunt:
spălarea mâinilor cu apă și săpun înainte de începerea lucrului și în plus, dezinfectarea periodică a mâinilor uscate cu un agent pe bază de alcool (minimum 60%) pe parcursul zilei;
purtarea de haine de protecție (halat de unică folosință sau textil, spălat la o temperatură de minimum 600 ° C cu un detergent adecvat), măști (și ochelari de protecție, dacă este necesar) și mănuși de unică folosință, schimbate după fiecare ședință;
asigurarea igienei spațiului de lucru și a dezinfectării suprafețelor tactile, cum ar fi laptopul, tastatura și mouse-ul, întrerupătoarele de lumină și echipamentele utilizate în timpul procedurilor cosmetice;
nefolosirea frecventă a telefoanelor mobile în timpul serviciului – acestea sunt piese care ar trebui dezinfectate foarte des.
atingerea numai a elementelor necesare pentru desfășurarea activității.
Responsabilitatea siguranței le revine și clienților
Adaptarea salonului și a activităților desfășurate în salon la noile condiții sanitare, desigur, este responsabilitatea principală a deținătorului și personalului salonului, însă și clienților le revine responsabilitatea de a adopta măsuri pentru siguranța comună.
Clientul trebuie să vină la salon fără o persoană însoțitoare, având cât mai puține obiecte personale – precum eșarfe sau bijuterii.
Punctualitatea nu a fost niciodată mai apreciată decât acum – clientul trebuie să-și amintească să participe la ședința la care s-a programat la ora exactă la care a convenit, deoarece nu va putea folosi sala de așteptare a salonului.
Clientul trebuie să aibă grijă de sănătatea lui și să fie mereu sincer cu privire la condiția acesteia – pentru siguranța proprie și a angajaților salonului, ar trebui să-și facă un control medical pentru a fi sigur că este în afara pericolului și să nu ascundă informații despre starea de sănătate atunci când răspunde la întrebările de rigoare în vederea programării. Dacă se simte rău, este mai bine să anuleze programarea, chiar dacă trebuie să aștepte un timp pentru următoarea disponibilă.
Înainte de a intra în salon, clientul trebuie să-și dezinfecteze mâinile.
Folosirea unui telefon mobil nu va fi posibilă în timpul procedurii, de aceea merită să anuleze volumul sonor pentru a nu deranja persoana care efectuează serviciul.
Clientul este obligat să poarte o mască care să-i acopere nasul și gura și mănuși de protecție, dacă este permis acest lucru în cadrul ședinței sau tratamentului respectiv.
De ce autoclava este atât de eficientă împotriva virusului COVID-19?
O autoclavă este un dispozitiv închis ermetic în care procesul de sterilizare se realizează prin acțiunea aburului sub presiune ridicată. Aburul atinge o temperatură de 121 sau 134 grade Celsius, care face procesul de sterilizare capabil să distrugă chiar și forme vegetative de microorganisme. Ca urmare, utilizarea unei autoclave este o modalitate excelentă pentru distrugerea agenților patogeni. În spitale, cabinete stomatologice și clinici veterinare, acest dispozitiv este utilizat pentru sterilizarea instrumentelor metalice folosite la tratamente. În saloanele care oferă servicii de înfrumusețare și estetică, autoclava este utilizată pentru sterilizarea accesoriilor refolosibile – fiind un instrument de bază în orice salon în care siguranța clienților și a angajaților este pe primul loc.
Saloanele #EnbioSafe- beneficii pentru clienți și pentru deținătorii de saloane
Compania Enbio are o experiență de 25 de ani în domeniul biotehnologiei. Autoclavele Enbio utilizate în sectorul saloanelor de înfrumusețare și al clinicilor medicale au un certificat european de conformitate CE, fiind considerate dispozitive medicale și garantând protecția împotriva infecțiilor. Atunci când alege un salon de înfrumusețare echipat cu un astfel de dispozitiv, clientul poate fi sigur că în acel loc sunt folosite instrumente sterile și că este în siguranță.
Clienții ar trebui să găsească cu ușurință un astfel de salon în care să se simtă în deplină siguranță. În acest scop, Enbio le recomandă saloanelor care utilizează autoclavele Enbio să menționeze „Enbio Safe” pe website-urile lor sau în postările pe care le fac pe rețelele de socializare. Astfel, clienții vor ști că salonul este unul sigur. Pe de altă parte, astfel, deținătorii de saloane pot demonstra că respectă standardele de siguranță cele mai ridicate și că sănătatea clienților și a personalului este pe primul loc. Fiind „Enbio Safe”, saloanele vor atrage interesul clienților care nu caută numai calitatea, ci și siguranța serviciilor.