Cardul de sănătate nu mai este obligatoriu

.
O nouă Hotărâre prin care sunt reglementate o serie de măsuri în domeniul sănătății pe perioada instituirii stării de urgență a fost adoptată, luni seară, de Guvern. Printre acestea se află și utilizarea cardului de sănătate, care nu mai este obligatorie.

Prima prevedere priveşte stabilirea unor măsuri pentru perioada de stare de urgenţă. Prevederile sunt importante pentru modul de reglementare a relaţiei dintre medic şi pacient, în această perioadă. Potrivit acestei HG, se prelungeşte aplicabilitatea contractului cadru pentru pachetele de servicii medicale contractate prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, respectiv Contractul cadru pentru perioada 2018- 2019 se prelungeşte cu perioada stării de urgenţă. De asemenea, în această perioadă nu va fi necesară folosirea cardului de sănătate. Practic serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, materialele sanitare, medicamentele şi dispozitivele medicale pot fi acordate şi validate fără cardul de sănătate. Obligaţiile pentru cei care ar fi trebuit să folosească cardul de sănătate sunt modificate în sensul în care nu mai este obligatorie transmiterea în platforma de sănătate în termen de 30 de zile de la acordarea acestora. O altă hotărâre importantă priveşte tratarea pacienţilor cu servicii medicale, materiale şi medicamente necesare pentru persoanele diagnosticate cu covid19. Astfel, toate persoanele aflate pe teritoriul României beneficiază de aceste servicii, indiferent de calitatea acestuia de asigurat sau nu. Pentru persoanele simptomatice cu covid 19 se reglementează posibilitatea acordării consultaţiei la distanţă ce pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare şi pot fi acordate de medicii de familie sau de cei de specialitate din ambulatoriu”, a declarat, la finalul şedinţei de Guvern, şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, citat de Știrile ProTV.

De asemenea, pe perioada stării de urgență, medicii de familie şi medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pot acorda consultaţii la distanţă, care pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea într-un număr maxim de 8 consultaţii/oră.

Medicul de familie sau medicul specialist din ambulatoriul clinic va consemna consultaţiile medicale la distanţă în fişa pacientului şi în registrul de consultaţii, după caz, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat şi a intervalului orar în care acestea au fost efectuate, şi va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical. Documentele, inclusiv prescripţiile medicale, vor fi transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică.

Medicul de familie poate emite prescripţie medicală, în continuare, pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului – scrisoare medicală şi/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere – şi pentru medicamentele care până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri erau prescrise de către medicii specialişti. Pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă stabilă de tratament, medicii de familie pot elibera prescripţie medicală fără a mai fi necesară o noua reevaluare a medicului specialist, respectiv fără a mai fi necesară reînnoirea scrisorii medicale iniţiale.

Sursă foto: Shutterstock

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton