Astfel caracterizează Grant F. Reid, CEO-ul Mars, contextul în care compania și-a lansat inițiativele de sustenabilitate.
Care e calea de la un business profitabil la un business profital și responsabil, în același timp? E întrebarea la care marii poducători au început deja să răspundă, pentru că și-au dat seama că au ajuns în acel moment de cotitură în care mediul de afaceri are, mai mult ca oricând, responsabilitatea enormă de a contribui la sănătatea planetei și la bunăstarea oamenilor.
Mars – unul dintre cei mai mari producători de alimente și hrană pentru animale din lume – a elaborat un plan de sustenabilitate prin care își asumă angajamentul pe termen lung pentru combaterea unor amenințări globale, precum schimbările climatice sau încălcarea drepturilor omului. Sustainable in a Generation Planbeneficiază de o investiție de 1 miliard de dolari și cuprinde trei piloni importanți de acțiune: healthy earth, thriving people și nourishing wellbeing.
Nu e doar un plan pe hârtie. Sunt obiective ambițioase pentru care Mars militează prin propriile acțiuni. Tradiția de mai bine de 100 de ani, experiența și expertiza companiei au oferit intrumentele necesare prin care Mars își pune în practică planul de sustenabilitate. Ce face, mai exact?
În 2018, Mars a făcut un pas important în procesul de stabilire a trasabilității materiilor prime și a publicat cantitățile, țările de origine și principalii săi furnizori de cacao, hârtie, celuloză, ulei de palmier, carne de vită și soia. Compania îi încurajează pe furnizori să implementeze sisteme de monitorizare și verificare independente pentru a urmări evoluția programului și respectarea normelor stabilite. Obiectivul principal al acestui proiect este acela de a opri defrișarea și, în același timp, de a stabili noi practici și în ceea ce privește lanțul de aprovizionare. De exemplu, în prezent, 96% din orezul Uncle Ben’s provine din surse certificate și sustenabile. Iar acesta este doar unul dintre modurile în care Mars contribuie la un viitor durabil.
Folosește energie care nu consumă din resursele neregenerabile ale planetei
Pentru a-și îndeplini obiectivul pilonului Healthy Planet, acela de a reduce cu 67% emisiile de gaze cu efect de sera in cadrul lantului sau valoric pana in 2050, Mars a ales energia regenerabilă pentru activitățile sale. În prezent, peste jumătate dintre operațiunile directe ale companiei sunt alimentate cu ajutorul energiei regenerabile. Energie suficientă cât pentru a produce toate bomboanele M&M din lume! În Mexic, 100% din energia electrică folosită este produsă de turbine eoliene. De asemenea, până în 2020, toate operațiunile din Australia vor fi susținute cu energie solară.
Creează oportunități pentru femei
Un alt obiectiv ambițios al planul Mars de sustenabilitate este legat de prezența femeilor în structurile de conducere. Compania acordă o atenție deosebită diferențelor de gen și oferă femeilor oportunități de a avansa în carieră și de a-și face vocea auzită.
“În prezent, 42% din echipa de conducere Mars și 25% din echipa managerială sunt femei. Dorim ca să creștem al doilea procent cu cel puțin 2 puncte pe an. Dar și mai important pentru noi este să înțelegem de ce există acest decalaje și cum le putem elimina. Suntem mândri de faptul că în Europa Centrală, 7 din 10 membri ai echipei de conducere sunt femei”, explică Zuzana Losakova, Corporate Affairs Director Mars Central Europe.
Susține Nourishing Wellbeing – o politică de marketing responsabilă
Mars a fost una dintre primele companii care au adoptat un Cod de Marketing Responsabil, în 2007, asigurându-se astfel că acțiunile lor publicitare nu se vor adresa copiilor sub 12 ani, menționând informații nutrițioanle și recomandări de consum la vedere, pe ambalaje și promovând un consum responsabil.
De asemenea, Mars este printre fondatorii Lion’s Share Fund, dezvoltat prin United Nations Development Program. Fiecare partener contribuie la acest fond cu 0.5% din totalul cheltuielilor sale de media, pentru fiecare reclama în care apar animale. Contribuția companiei la conservarea vieții sălbatice a fost recunoscută în acest an printr-un Grand Prix pentru creativitate la Festivalul Internațional Cannes Lions.