Dacia a pornit motorul in 1968 cand primul model 1100 a iesit de pe portile fabricii din Mioveni, si nu a calcat frana in ceea ce priveste calitatea sau creativitatea, nici pana in 2009. Fuziunea cu …
Dacia a pornit motorul in 1968 cand primul model 1100 a iesit de pe portile fabricii din Mioveni, si nu a calcat frana in ceea ce priveste calitatea sau creativitatea, nici pana in 2009. Fuziunea cu francezii de la Renault s-a dovedit o colaborare de succes.
De-a lungul timpului, Dacia a initiat 23 de lansari de modele, a produs 7 modele diferite (Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia Nova, Dacia SupeRNova, Dacia Solenza, Dacia Logan, Dacia Sandero) si mai mult de 3 milioane de vehicule.
In 2005, datorita modelului Logan, brandul romanesc si-a depasit toate recordurile sale anterioare de productie (172.000 de unitati) si vanzari (164.000 de unitati). De altfel Dacia Logan a fost o reala provocare nationala, prin care brandul a dovedit ca are potentialul de a deveni o marca internationala.
La scurt timp, Loganul a cucerit 50 de tari iar 2007 a devenit anul in care exporturile Dacia au depasit volumul vanzarilor pe piata din Romania. Prima tara de export a fost Franta, unde la sfarsitul lunii decembrie 2007, Dacia ocupa locul 13 in clasamentul celor mai vandute marci de pe piata franceza. Au urmat Germania, Ucraina, Algeria, Turcia, Spania, si multe alte tari de pe tot globul.
Un an mai tarziu, inginerii de la Dacia prezinta la Salonul Auto de la Geneva un nou model, mai robust, modernizat si pregatit sa depaseasca succesul modelului Logan. Cu o infatisare mult mai tinereasca si sport, Dacia Sandero a castigat in 2009, majoritatea voturilor Asociatiei Presei Auto din Romania si a primit premiul de Masina anului 2009 in Romania.
Primul constructor de automobile roman, Dacia, implineste anul acesta 43 de ani de existenta. Brandul pare sa fie la apogeul creativitatii si in ton cu cerintele tot mai sofisticate si futuriste ale pietei automobilistice. Exponatul, marca Dacia prezentat pe 5 martie 2009, la cea de-a 79a editie a Salonului auto de la Geneva, este dovada ca Dacia este un brand complex care se poate reinventa in fiecare an, tinand cont de cerintele si exigentele publicului.
Deocamdata in stadiul de concept, Dacia Duster este un model de tip crossover, care combina formele unui automobil coupe cu cele ale unui vehicul de familie de tip MPV. Masoara doar 4,25 metri lungime (la fel cat Dacia Logan), dar are un ampatament de 2,8 metri, ceea ce o face o masina foarte spatioasa.
La ora actuala Dacia este considerata cea mai vanduta masina in Romania. In fiecare zi, 8000 de angajati ajuta la fabricarea a 1200 de vehicule.