Potrivit unui raport al companiei Apple, angajații nu au voie să folosească expresia „din păcate”, iar în schimb să folosească „după cum reiese”. De asemenea, ei trebuie să înlocuiască cuvinte precum „eraore” sau „încins” cu „nu răspunde” sau „cald”, atunci când apare a o problemă a produsului.
Care este motivul? Aceste cuvinte au o sonoritate mai pozitivă și le dă un sentiment de putere angajaților. Ei vin aici și realizează că sunt într-un loc diferit, unde vor fi tratați în mod diferit.
Dacă aplici pentru un job la Apple, nu vei auzi niciodată un cuvânt extrem de folosit la locul de muncă – angajat. În schimb, cei care lucrează pentru compania înființată de Steve Jobs se numesc „genii”.
„Un cuvânt în plus sau un minus poate servi ca un memento constant pentru angajaţi: sunteţi necesari, sunteţi valoroşi, aveţi un scop”, explică Dan Cable, profesor la London Business School. El mai spune că joburile cu titulaturi creative pot avea un impact asupra angajatului prin reducerea stresului, astfel că acesta se va simți mai implicat în companie.
Dar Apple nu este singura companie care le-a interzis angajaților să folosească anumiți termeni.
De exemplu, firma de software GSOFT din Montreal a interzis expresia „resurse umane” pe motiv că era impersonală și a înlocuit-o cu „departamentul pentru cultură și organizare”, care se ocupă de „armonizarea activității colective”.
De asemenea, Steve DiFillippo, CEO al lanțului de restaurante Davios, a interzis utilizarea cuvântului „angajat” la birou. „Cred că acest cuvânt este oribil. Cine vrea să fie angajat? Nu este un status pentru care să te străduieşti să-l obţii”, explică DiFillippo. În schimb, angajaţii se numesc „oaspeţi interiori”, pentru a le da un sentiment de încredere.