Redacteaza o scrisoare de intentie

.

Daca ai scris vreodata una, stii deja cat e de greu. Sa iti alegi cuvintele care sa le starneasca interesul dar fara sa-i lingusesti, sau sa te pui in valoare dar fara sa te lauzi. Noroc ca e scurta!

Evident ca tot CV-ul este cel mai important in evaluarea lor „sa o chemam sau nu la interviu?” Cu toate acestea, scrisoarea de intentie poate si ea sa-ti aduca un plus. Iata cateva tips-uri ca sa o faci mai atractiva.

Fii originala! Pe internet gasesti mii de variante, daca ai curiozitatea sa cauti. Merita sa citesti cateva, ca sa-ti faci o idee, dar e esential sa compui una „cu cuvintele tale”. Mai bine imperfecta decat copiata. Angajatorii au citit atatea scrisori de intentie la viata lor incat pot fi de-a dreptul plictisiti sa auda aceleasi formulari stereotipe. O scrisoare originala le va sari imediat in ochi si astfel vor fi mai curiosi sa te cunoasca!
 
Spune-i pe nume! Ar fi ideal daca ai cunoaste numele celui care urmeaza sa te intervieveze (seful sau directorul de resurse umane) si te-ai adresa cu „Stimate Domnule Cutare”. E mai de efect! Nu e complicat, poti sa dai pur si simplu un telefon acolo si sa o intrebi pe secretara.

Incepe simplu. Cel mai usor e sa incepi prin a le spune de unde ai aflat despre anuntul lor. Scapi astfel de blocajul: „cu ce sa incep?!” Ceva in genul „Am citit anuntul Dumneavoastra in ziarul Capital din 10 august” e un inceput simplu, dar foarte bun. Ai spart gheata!

Documenteaza-te despre ei. De obicei incerci la mai multe firme. CV-ul va fi acelasi pentru toate, dar ar fi excelent daca ai scrie o alta scrisoare pentru fiecare in parte. E mai obositor, dar merita! Cel care iti va citi scrisoarea va aprecia, cu siguranta. Daca scrii pentru toti „Sunt impresionata de reputatia firmei Dumneavoastra” e banal. Dar daca faci o referire specifica, rezultatul e pe masura efortului tau.

Crema cremelor din CV. Prezinta-te pe scurt. Scrisoarea e doar o introducere, oricum vor citi apoi CV-ul tau complet. Ai grija sa pui in evidenta lucrurile care te avantajeaza cel mai tare. O slujba anterioara unde ai avut succese, chiar daca nu e ultima, sau niste cursuri/studii urmate care te fac unica. Poti sa adaugi cateva dintre calitatile tale, dar pana una alta, vor fi nevoiti sa te creada pe cuvant. Lasa faptele sa vorbeasca pentru tine. „Am condus sase luni un proiect in domeniul…” este mult mai de impact decat „bun organizator”.

Nu prescurta! O greseala de ortografie ar avea un efect dezastruos. Roaga pe cineva apropiat sa te verifice, ca sa fii sigura ca n-ai scapat vreuna. De asemenea, nu prescurta! Nu scrie pt. in loc de pentru si, daca vrei sa fii pedanta, nu prescurta nici macar Dumneavoastra cu dvs. E un plus de respect care nu te costa.

Evita abundenta de gerunzii.  Stilul scrisorii te defineste. Chiar daca te straduiesti sa fii foarte politicoasa, ai grija sa nu scrii fraze prea lungi. Si nu fa exces de gerunzii! Dau scrisului un aer „teapan” si greoi.

Arata-ti disponibilitatea. Nu da bine sa scrii „Pot fi contactata intre 9.00 si 20.00” sau un alt interval. Oricum nu te vor suna la ore nepotrivite, daca sunt o firma serioasa. Suna mai bine „Ma puteti contacta oricand la numerele de telefon…” Iar daca iti dai adresa de mail, ai grija sa fie una „oficiala”. Preferabil numele tau complet, si nu „pisicutza”, „andreiutza”, „sweetangel” sau alte adrese pe care le pastrezi pentru prieteni.

Un final optimist. Poate fi cea mai grea parte. Nu te sfii sa-ti exprimi optimismul la gandul unei eventuale colaborari. Arata ca ai incredere in tine! Si nu uita sa adaugi „Va multumesc pentru timpul acordat”.
Bafta multa!

Foto: NorthFoto

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton