Cunoștințele financiare lacunare constituie unul dintre punctele nevralgice ale educației din România. Organizația Junior Achievement, împreună cu Metropolitan Life, și-a propus să schimbe acest lucru.
Cont curent, bancă, credit, buget, card – oricât de incredibil ar părea, acestea sunt noțiuni cvasinecunoscute pentru trei sferturi dintre români, relevă un studiu Gallup comandat de Banca Mondială. Aceste cifre îngrijorătoare au determinat organzația Junior Achievement să inițieze, în 2014, cu susținerea Metropolitan Life, proiectul „Life Changer/Schimbăm vieți“, al cărui scop principal este de a dezvolta abilitățile copiilor și tinerilor, pentru a le crea premisele unei vieți sigure și independente financiar.
Prin intermediul activităților implementate, anual, peste 3 000 de copii învață să lucreze în echipă, să compună un buget și să administreze resurse, descoperă ce este aceea o asigurare, o planificare a activităților și, mai ales, discută despre perseverență, planuri de viitor și succes personal.
Investiția în proiecte de CSR în zona educației financiare este de o importanță majoră. Metropolitan Life și Fundația MetLife au făcut donații în valoare de 500 000 de dolari pentru proiecte de CSR, derulate în 2015 și continuate în 2016 și 2017. În plus, în 2016, Metropolitan Life a investit 200 000 de dolari în proiecte de CSR, din fonduri locale.
„Proiectele pe care le susținem se concentrează pe incluziune socială și financiară, inclusiv pe educarea financiară a copiilor și tinerilor din diferite categorii sociale. Educația financiară și antreprenorială este un proiect pe termen lung, iar nevoia acestui tip de educație în România este imensă. Ne-am dori ca exemplul nostru să inspire și alte companii“, a declarat Ciprian Lăduncă, CFO Metropolitan Life România.