Colectie speciala de tricouri marca Tssshirt by Andreea Raicu, cu ocazia Zilei Mondiale a Contraceptiei 2008.
Tssshirt by Andreea Raicu
Colectia speciala de tricouri marca Tssshirt by Andreea Raicu a fost lansata cu ocazia Zilei Mondiale a Contraceptiei 2008.
Despre Ziua Mondiala a Contraceptiei Ziua Mondiala a Contraceptiei este o campanie internationala care isi propune sa reduca numarul ridicat de sarcini neplanificate si nedorite la nivel global, sa informeze femeile in legatura cu optiunile contraceptive moderne si sa creasca nivelul de educatie privind sanatatea sexuala si reproductiva.
Ziua Mondiala a Contraceptiei se sarbatoreste pe 26 septembrie In Romania, evenimentul a fost organizat de Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala, cu sprijinul companiei Bayer Schering Pharma, avand mesajul „Traieste-ti viata inainte sa ti-o complici”.
In acest an s-a pus accentul pe sarcina la adolescente, un un fenomen ingrijorator inca in Romania, unde anual, in jur de 29,000 de fete sub 19 ani devin mame in timp ce alte 17,000 de fete din aceeasi categorie de varsta decid sa faca intrerupere de sarcina.
In premiera, anul acesta, o persoana publica, Andreea Raicu a venit in sprijinul acestei campanii lansand o colectie speciala de tricouri – Tssshirt -, dedicate temei de anul acesta a Zilei Mondiale a Contraceptiei. Grupate sub conceptul umbrela „Plan for life”, tricourile sunt inscriptionate cu mesaje speciale, care se adreseaza fetelor tinere: „I like surprises…that I plan”, „I’m willing but not ready. YET”, „Responsabile for life” etc.
„Aceste tricouri isi propun sa sublinieze cat de important este ca tinerele sa aiba un stil de viata responsabil, sa se bucure de adolescenta lor si sa faca fiecare lucru la momentul potrivit. Tinerele care vor purta aceste tricouri vor transmite mai departe un mesaj care conteaza pentru generatia lor si vor face astfel nu numai un fashion statement ci si unul de viata”, a declarat Andreea Raicu.
Tricourile create de Andreea Raicu cu aceasta ocazie speciala vor fi disponibile pe pagina de web a campaniei – www.your-life.ro – unde vor putea fi si achizitionate. Banii stransi in urma vanzarii acestora vor fi folositi de Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala pentru initierea unei campanii de educatie de informare in licee.
„Anual in Romania, in jur de 29.000 de fete tinere pana in 19 ani devin mame. Li se rapesc ultimii ani ai adolescentei, sunt incarcate de o povara prea grea pentru umerii lor si sunt expuse la diverse forme de discriminare. Cum ne uitam la o fata de nici 19 ani care are deja un copil? Alte aproape 18.000 au avut un avort. Pe ele cum le privim? Sau cum facem sa le informam mai bine? Anul acesta, de Ziua Mondiala a Contraceptiei, vrem sa le atragem tinerilor atentia ca pot gasi raspunsuri despre viata sexuala si contraceptie moderna, in presa, pe internet, si mai ales la cabinetele medicale care le stau la dispozitie”, a spus dna Borbala Koo, Director Executiv Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala.
Pe plan internationala, Ziua Mondiala a Contraceptiei a fost sustinuta anul acesta de Kelly Osbourne, care, impreuna cu organisme neguvernamentale, face un apel la tineri sa ia decizii legate de contraceptie in cunostinta de cauza.
Informatii complete despre contraceptie le stau la dispozitie tinerilor pe website-ul www.your-life.ro precum si pe website-ul www.dragostefaragriji.ro, lansat de SECS in 2007.