Unele filme fac mai mult decât merită, cele bune pot fi pur şi simplu ignorate, iar cele mai promiţătoare dezamăgesc profund publicul pentru că sunt total nereuşite.
De exemplu „The Big Year„, o producţie lansată în acest an pe ecrane.
Bazat pe un roman omoninm, scris de Mark Obmascik, filmul spune aventura a trei bărbaţi – observatori, pasionaţi de păsări, care ajung într-o competiţie ilară şi foarte populară, organizată anual în America de Nord, aceea de a găsi cât mai multe specii de păsări rare.
Chiar dacă studiourile Fox au cooptat trei staruri mari de la Hollywood care să ridice poteţialul comediei, adică Jack Black, Steve Martin şi Owen Wilson, regizorul David Frankel (Diavolul se îmbracă de la Prada) n-a reuşit mare lucru.
Lansat fără prea multă fanfară, filmul a fost un real eşec pentru producători, care au investit peste 40 de mil. de dolari şi nu au reuşit ăs recupereze decât 7 mil.
Pe Steve Martin şi Jack Black îi putem băga în aceeaşi oală, a perdanţilor, mai puţin costarul Owen Wilson, care şi-a dres reputaţia cu hitul lui Woody Allen, „Midnight in Paris”, care a făcut încasări de 133 mil. de dolari, pentru un buget de doar 17 mil. dolari.
Bucky Larson: Born to be a Star
Adam Sandler este incontestabil un comediant simpatic şi foarte valoros pentru regizorii care preferă comediile. Se pare însă că nu acelaşi profit i-a prilejuit şi lui Tom Brady, care a realizat poate cel mai mare eşec cinematografic al anului, intitulat „Bucky Larson: Născut pentru a fi star”, dupoă un scenariu scris de însuşi Adam Sandler.
Cu Nick Swardson în rolul unui tocilar din provincie care ajunge să joace la Hollywood în filme pentru adulţi, comedia a ajuns de tot râsul la box-offcice, reuşind să genereze doar 2,5 mil. dolari, adică doar un sfert din bugetul de producţie de 10 mil.
Drive Angry
Nicolas Cage apare în trei noi producţii anul acesta, dintre care două au fost adevărate fiasco-uri, şi la nivel regizoral, şi la box office.
„Drive Angry”, un film de acţiune în 3-D, a câştigat doar 28 de mil. de dolari în timp ce producătorii au investit pentru realizarea lui un buget de aproape două ori mai mare, 45 mil. dolari.
Trespass
„Trespass”, realizat de Joel Schumacher, despre un cuplu care este luat ostatic de nişte infractori (în care joacă şi Nicole Kidman) s-a lansat direct pe video.
Take Me Home Tonight
Simpatica actriţă Anna Faris din „Scary Movie”, desemnată de revista New Yorker una dintre cele mai originale actriţe de comedie, nu s-a bucurat de acelaşi succes şi în spatele camerei de filmat, în calitate de regizoare. Filmul său, „Take Me Home Tonight”, o comedie despre un student care încearcă să o cucerească pe fata visurilor lui, la o petrecere de Ziua Muncii, nu avut încasări de 7 mil. de dolari. În schimb, cu comedia „What’s Your Number” în care joacă a mers mai bine, raportând încasări de 30 de mil. de dolari, la un buget de 20 de mil.
Mars Needs Moms
Nu există nicio îndoială că regizorul Robert Zemeckis a revoluţionat animaţia de tipul „motion capture”. Totuşi, producţia sa recentă, „Mars Needs Moms” s-a dovedit un mare eşec, luând în considerare bugetul impresionant de 150 de mil. de dolari cu care a fost realizat şi încasările pe care le-a generat în întreaga lume, de numai 40 de mi. de dolari.