Generaţia H&M

.

Anunţată cu surle, trîmbiţe şi panouri publicitare care anunţă că aşteptarea a luat sfârşit lanţul de magazine de haine H&M va veni, în sfîrşit, în România.
Această venire, degajă deja pentru o întreagă generaţie de tineri un sentiment al apartenenţei la o lume în care se simt ca acasă, o lume în care îşi regăsesc identitatea de stil, o lume pe care au frecventat-o mergând în Europa Occidentală din care reveneau apoi cu preţioasa pradă de haine.

Era un semn de normală apartenenţă la o lume de valori vestimentare să poţi vedea într-un avion o sacoşă albă pe care scria cu roşu H&M. De fapt, fiecare generaţie are aşteptările ei, aşteptări în care poţi descifra, ca în inelele din trunchiul unui copac, valorile identitare, stilul de viaţă, iluzii superficiale şi convingeri de profunzime.

Bunicii noştri îi aşteptau cu fervoare pe americani să vină să-i salveze de ruşi şi se uitau pe cer în speranţa că vor vedea, într-una din dimineţile anilor ’50, bombardierele americane. În iluziiile ochilor lor aţintiţi s-ar fi putut ghici nevoia de libertate, dar şi speranţa că toate valorile aferente Americiii vor înlocui urgent hainele proletare şi pîinea neagră.

Eu am făcut parte din generaţia Coca-Cola, a blugilor şi a McDonald’s-ului. Ţin minte şi acum lentoarea cu care am băut prima Coca-Cola cumpărată pe pământ românesc la începutul anilor ’90. A fost de parcă aş fi dat pe gât un simbol. Aşa va fi, cred, şi cu venirea H&M. Iar cei care-şi trăiau adolescenţa în anii de la începutul acestui secol vor putea să meargă la cumpărături fără să fie nevoie să ia avionul.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton