Deși marea majoritate crede contrariul, persoanele care înjură au un vocabular mult mai bogat decât cele care nu fac asta. O susțin oamenii de știință, într-un studiu realizat recent și publicat în revista Language Sciences.
Limbajul colorat nu presupune neapărat că persoana care îl folosește nu are studii, este needucată sau face parte dintr-un mediu inadecvat. Un studiu publicat în revista Language Sciences arată că astfel de persoane, din contra, pot face cu succes față unui areal extins de domenii.
În cadrul cercetării, participanții au fost rugați să spună cât mai multe înjurături timp de 60 de secunde. Apoi li s-a cerut subiecților să numească un număr cât mai mare de animale în același interval.
În urma cercetării a reieșit că persoanele care au spus cele mai multe înjurături au putut numi și un număr foarte mare de animale.
Doctorii Kristin și Timothy Jay, doi psihologi americani care au contribuit la acest studiu, au ajuns la concluzia că un limbaj colorat este corelat cu o fluență verbală superioară celor care nu au în vocabular o astfel de capacitate.
Cei care înjură au o fluență mult mai mare în limbaj
Tot ei au arătat că persoanele care înjură sunt capabile să facă diferențele de nuanță și au o expresivitate peste medie în limbaj și au, de asemenea, o fluență în limbaj superioară celor care nu înjură.
”Nu avem cum să nu-i analizăm pe ceilalți în baza discursului lor. Din păcate se consideră de cele mai multe ori că un limbaj colorat și cuvintele considerate taboo sunt folosite în general de persoane leneșe, care nu au un vocabular prea bogat, nu au educație sau pur și simplu nu se pot controla”, au declarat Kristin și Timothy Jay.
”Cei care înjură sunt conștienți de vocabularul lor și știu foarte bine cum să îl folosească și cum să facă distincțiile între înjurături, spre deosebire de cei care nu vorbesc urât de obicei. Această abilitate indică prezența unor calități peste medie de cunoștințe linvgistice”, au conchis ei
Un număr de 49 de persoane cu vârste între 18 și 22 de ani au făcut parte din acest experiment.